افت ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی شاخص کل بورس / استقبال سهامداران از نمادهای کوچک + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۵۳  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۳۹ واحد رشد داشت. بازار آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل آغاز کرد. در این بین کوچکتر ها از تقاضای بیشتری برخوردار بودند. اما علی رغم شروع خوب، در نیمه دوم بازار با افزایش عرضه روبرو شد و با عقب نشینی خریداران و افت تقاضا شاخص کل پس از سپری کردن روزی پرنوسان و بندبازی در مرز ۱.۴۰۰ در ارتفاع ۱.۳۹۷ واحدی متوقف شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۸ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۵۳  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۳۹ واحد رشد داشت.

بازار آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل آغاز کرد. در این بین کوچکتر ها از تقاضای بیشتری برخوردار بودند. اما علی رغم شروع خوب، در نیمه دوم بازار با افزایش عرضه روبرو شد و با عقب نشینی خریداران و افت تقاضا شاخص کل پس از سپری کردن روزی پرنوسان و بندبازی در مرز ۱.۴۰۰ در ارتفاع ۱.۳۹۷ واحدی متوقف شد.

نفتی ها امروز با گرایش منفی و متعادل نوسان قیمت را تجربه کردند. شتران، شبندر و شپنا حوالی ۱.۵ درصد منفی داد و ستد شدند.

خودرویی ها روند معاملاتی متعادلی داشتند. خودرو و خساپا با گرایش منفی در نزدیکی صفر تابلو معامله شدند. خگستر و خبهمن نیز در نزدیکی ۱.۵ درصد مثبت بین سهامداران خود دست به دست شدند. خپارس در نیمه بازار به صف خرید سنگین نشست ولی نزدیک به سقف قیمتی به کار خود خاتمه داد. خاور هم برای چندمین روز متوالی صف خرید خود را حفظ کرد.

بانکی ها با استقبال خریداران با معاملاتی سبز رنگ همراه بودند. بانک ملت با تلاش برای صف خرید شدن، با حجم معاملات خود توانست تاثیر مثبتی بر شاخص کل بگذارد. بزرگان دیگر گروه، وتجارت و وبصادر نیز معاملاتی مثبت و پرحجم داشتند. بانک کارآفرین و گردشگری پرعرضه بودند.

فلزات اساسی نیز با برتری فروشندگان با افت قیمت رو به رو بودند. فولاد و فملی و ذوب در دامنه ۰ تا ۱ درصد منفی داد و ستد شدند. فنوال و فنفت از جمله نمادهای صف خریدی بودند.

شاخص هم وزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. دارویی ها متعادل و مثبت معامله شدند. دفرا، دجابر و ریشمک نمادهای مورد توجه گروه بودند. قندی ها با معاملاتی متعادل و مثبت همراه بودند و قشهد و قهکمت ازجمله نمادهای پرتقاضا بودند. غذایی ها نیز گرایش مثبت داشتند. غگرجی و بهپاک از جمله صف خریدی ها بودند. سیمانی ها بر مدار منفی حرکت کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به کیسون در قیمت ۱۶۷.۷ تومان اشاره کرد که با صف خرید بسته شد.

افت ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۵۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۷۳۹واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۹۱ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد وبملت، وامید بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد، فارس، فملی، وغدیر، شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خپارس، فملی، وبملت، برکت، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۶ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۶ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۸۳۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۹ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار و ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، فرابورس، غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، شجم، شگویا، کزغال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، حآفرین، فجهان، توسن، مدیریت، چخزر، بپیوند است.

انتهای پیام. /

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 23444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha