مراسم تودیع عجیب برای کارشناسی با نیم قرن سابقه در سازمان برنامه/فقط یک نیروی خدماتی کمک کرد وسایلم را بردارم! + فیلم

کردبچه یکی از معدود و شاید تنها مدیر سازمان برنامه در دوره معاصر باشد که هم شاهد سیل درآمدهای نفتی در اقتصاد بود و هم شاهد خشکی منابع در دوران کرونا. در تمامی این نزدیک به نیم قرن او در برنامه و بودجه مملکت حاضر بوده.حالا این کارشناس قدیمی ماجرای برخورد بد با ایشان در روز تودیع را نقل می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران؛پس از حدود نیم قرن، امروز محمد کردبچه به سازمان برنامه و بودجه نرفت. برای کسانی که از نزدیک با بودجه ریزی آشنا هستند این خبر  عجیب است.

در طول این سال ها فقط نگهبانان و اندک افرادی شاهد آن بوده اند که او هر روز چه زمانی به سازمان می رفت و چه زمانی آن را ترک می کرد. اکثریتی شنیده اند که کردبچه، گرگ و میش صبحگاهی به سر کار می رسید و در تاریکی هوا وقتی بسیاری از چراغ های سازمان خاموش بود محل کار را ترک می کرد. زندگی کردبچه در این حدود نیم قرن دو بخش داشت کار در سازمان برنامه و بودجه و خواب در منزل.

خودش می گفت عاشق سازمان و بودجه است. عشقی که از ابتدای دهه 50 شروع شد. وقتی برای خواندن اقتصاد به انگلیس رفته بود و پدر روزنامه نگارش برای آنکه فرزند خود را اتفاقات ایران آگاه کند برای او نسخه از جراید ایرانی را پست می کرد. همین اطلاع داشتن از اوضاع ایران، او را علاقه مند به مباحث برنامه و بودجه کرد. در برگشت به ایران با اینکه در وزارت امور خارجه قبول شده بود اما فرصت حضور در سازمان را بر زرق و برق وزارت خارجه و دیپلمات شدن ترجیح داد. به سازمان برنامه و بودجه رفت و در قسمت امور اقتصاد عمومی شروع به کار کرد. با مدیری سخت گیر و نکته سنج. کسی که خواندن انگلیسی برایش از فارسی راحت تر بود و او را مجبور می کرد تمام گزارش های خود را به انگلیسی بنویسد. کار او در سازمان برنامه و بودجه با برنامه پنجم شروع شد برنامه ای که پس از جهش درآمدهای نفتی در حال تدوین بود و مستی نفت هوش از سر همه ربوده بود.

کردبچه یکی از معدود و شاید تنها مدیر سازمان برنامه در دوره معاصر باشد که هم شاهد سیل درآمدهای نفتی در اقتصاد بود و هم شاهد خشکی منابع در دوران کرونا. در تمامی این نزدیک به نیم قرن او در برنامه و بودجه مملکت حاضر بوده.حالا این کارشناس قدیمی ماجرای برخورد بد با ایشان در روز تودیع را نقل می کند:

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 23442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha