دفاع تمام قد مجتبی محرمی از کنعانی زادگان / فلانی را لخت کشیدند بیرون ولی من دستگیر شدم!

مجتبی محرمی که خودش از مسائل حاشیه ای و برخوردهای قهری انضباطی لطمات زیادی در فوتبال خورده است حالا از محمدحسین کنعانی‌زادگان دفاع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  ، پس از انتشار فایل های صوتی و تصویری منتسب به حسین کنعانی زادگان ملی پوش فوتبال ایران و تیم پرسپولیس ، همچنان تبعات این اتفاق در فضای مجازی و بین رسانه ها در جریان است .
در همین ارتباط مجتبی محرمی ستاره اسبق پرسپولیس مصاحبه جالبی با خبر ورزشی انجام داده که در زیر می خوانید . او معتقد است در این فوتبال آدم خوب کسی است که هنوز لو نرفته است!

مجتبی محرمی که خودش از مسائل حاشیه ای و برخوردهای قهری انضباطی لطمات زیادی در فوتبال خورده است حالا از محمدحسین کنعانی‌زادگان دفاع می‌کند.

شماره ۸ پیشین پرسپولیس و بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال ایران (به گواه اغلب کارشناسان) اتفاقی که برای مدافع تیم ملی افتاده را یک پاپوش و سوء استفاده از سادگی یک جوان خوانده و ... بهتر است خودتان تازه ترین صحبت‌های مجتبی محرمی را بخوانید.

امروز به بهانه اتفاقی که برای محمدحسین کنعانی‌زادگان آن هم به عنوان یک بازیکن ملی افتاد با شما تماس گرفتیم؟

که چی؟! آقاجان دست از سر این جوان خدا بردارید! من از دوران بازی با رسانه‌ها رابطه خوبی دارم اما همکاران شما زمانی روی عکس من ضربدر زدند و با سرنوشت فوتبالی ام بازی کردند. حالا نوبت کنعانی‌زادگان شد؟

شما هنوز هم از هفته نامه ... دلخور هستید؟!

نمی‌خواستند مجتبی باشد. با من مشکل شخصی داشتند. بعد از اینکه مشکلی برایم پیش آمد روی عکسم قلم قرمز کشیدند و عکسم را چاپ کردند. مجتبی محروم شد. از همه چیز محرومم کردند. ممنوع‌الخروج شدم. شدم مفسد فی‌الارض. یعنی دیگر هیچ کسی این کارها را نکرده بودند؟ بلایی سرم آوردند که نه به ورزشگاه راهم می‌دادند و نه حتی حق داشتم از دکه‌های روزنامه فروشی، روزنامه بخرم. کلا بایکوتم کرده بودند.

شاید یکی از دلایل تماس با شما همین باشد. این که توصیه یا نصیحتی دارید که به جوانان ملی پوش کنید؟

چه نصیحتی؟ رطب خورده منع رطب کی کند؟ محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده را خیلی دوست دارم بحث پرسپولیسی بودن نیست بلکه شهامت و شجاعتی که توی دفاع کردن دارند را می‌پسندم. این بچه‌ها سرمایه ملی هستند. حالا ممکن است اشتباهی کنند یا اشخاصی برای آنها دام پهن کنند. ما نباید کمر به نابودی فوتبال کنعانی‌زادگان ببندیم

خداداد عزیزی هم همین جمله را گفته است؟

خداداد خودش فوتبالیست ملی پوش بوده، ستاره بوده و می‌داند این اتفاقات می‌افتد. گفتم که برای آقایان ملی پوش خوب یا فوتبالیست خوب کسی است که هنوز لو نرفته است. من می‌دانم خیلی‌ها از این کارها بدتر را می‌کنند این که یک فایل صوتی یا وُیس بوده اما طفلکی حسین کنعانی به پاشوره خورده است. من نمی‌خواهم دهانم را باز کنم اما...

لطفا ادامه دهید؟

این مسائل از زمان ما هم بوده است. خیلی‌ها که مثلا سمبل اخلاق در فوتبال ایران بودند کارهایی کردند که من مجتبی محرمی بچه خیابان استخر خجالت می‌کشم در مورد آن صحبت کنم. یا اینکه فلان فوتبالیست را لخت و عور از بهمان خانه بیرون کشیدند! آن یکی را درخانه گرفتند آن وقت سراغ من محرمی آمدند و درخیابان دستگیرم کردند! بله، خیلی‌ها خیلی کارها کرده و می‌کنند و حالا سرتکان می‌دهند و می‌گویند باید کنعانی‌زادگان را محروم کرد!

 به نظر شما باید چه کار کرد؟

هر کدام از آقایان جای او باشند بدتر از آن را انجام می‌دهند. آقایان در جوانی همگی پاک بوده اند؟ هیچ خلافی نکرده اند؟ چرا سراغی از مدیران متخلف نمی‌گیرند؟!

مثلا چه کسانی؟!

من مدت‌ها پیش گفتم چرا یکی به اشتباهات مدیریتی محمد حسن انصاری فرد در پرسپولیس رسیدگی نمی‌کند؟ هر روز یک پرونده جدید رو می‌شود. از گابریل کالدرون که در تهران با او توافق نکردیم و اجازه دادیم با دلخوری برود و شکایت کند بگیرید تا آوردن استوکس به پرسپولیس برای عشق و حال! آقای انصاری فرد، چرا قرارداد گلر ذخیره و کروات پرسپولیس را دلاری ۳ سال دیگر تمدید کردید؟ داستان اوساگونا چیست؟ ماجرای سکه‌هایی که گرفتید و به بازیکنان ندادید شایعه است یا صحت دارد؟ شما رسانه‌ها دنبال این داستان‌ها باشد نه اینکه یک فوتبالیست جوان حالا اشتباه کرده نه اینکه برایش تله گذاشته اند را با این همت و جدیت پیگیری کنید. امثال انصاری فرد و انصاری فردها باید از فوتبال محروم شوند نه اینکه دنبال محرومیت کنعانی‌زادگان باشید.

(برای عوض کردن فضای بحث می‌پرسیم) شما یکی از بهترین پنالتی زنان تاریخ پرسپولیس هستید و می‌خواهیم در خصوص جرو بحث عیسی آل کثیر و مهدی ترابی بر سر پنالتی زدن بپرسیم؟

این اتفاقات طبیعی است. زمان ما هم من می‌خواستم پنالتی بزنم که رحیم یوسفی گفت " مجتبی بده من بزنم!" علی آقا پروین هم خیلی شاکی شد و ...

علی پروین قبل از شروع بازی پنالتی زن تیمش را مشخص می‌کرد؟

بله، علی آقا همیشه می‌گفت پنالتی شد مجتبی می‌زند. الان هم به نظرم تصمیم گیرنده یحیی گل محمدی است و نباید بازیکنان بر سر پنالتی جرو بحث کنند.

رمز موفقیت شما هنگام زدن ضربات پنالتی چه بود؟

(با تواضع) ما هم پنالتی زیاد خراب کردیم!

زیاد که نه! شاید یکی در پرسپولیس و یکی هم در تیم ملی ...

پنالتی زدن قبل از هرچیز به روحیه و خودباوری بازیکن برمی‌گردد. انصافا الان مهدی ترابی (تأکید می‌کند) خدا کند چشم نزنیم! خیلی خوب پنالتی می‌زند. من نحوه ایستادن او پشت توپ و بغل پا زدنش را می‌بینم لذت می‌برم.

مهدی ترابی بهترین پنالتی زن لیگ برتر ماست؟

-امیدوارم در آینده هم ضرباتش را به همین خوبی بزند و تبدیل به گل کند.

بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال ما کیست؟

خیلی‌ها بوده اند اما من اگر بخواهم اسم بیاورم می‌گویم پرویز قلیچ خانی! البته علی پروین و مرحوم سیروس قایقران هم بودند ولی پرویز قلیچ خانی با فاصله بهترین پنالتی زن و بازیکن تاریخ فوتبال ماست. خود علی آقا پروین هم همیشه همین حرف را می‌زند.

درپایان حرف ناگفته ای ندارید؟

می‌خواهم درباره مهدی مهدوی کیا صحبت کنم. این روزها حملاتی به او شده درصورتی که اصلا درجریان ماجرای بازی اعراب و ستارگان جهان یا حضور سرمربی رژیم اشغالگر قدس نبوده است. مهدی یک الگوست و من الان به شما می‌گویم در دورانی که کاپیتان پرسپولیس بودم چند بازیکن از جمله مهدوی کیا الگویم بودند. اغراق نمی‌کنم اما یحیی گل محمدی، کریم باقری، ادموند بزیک و رضا ترابیان برای من که کاپیتان تیم بودم از لحاظ اخلاقی الگو و نمونه بودند. حالا من نمی‌توانستم به خوبی این بچه‌ها باشم اما چیزی که صادقانه در دلم بود را باید می‌گفتم. مهدی مهدوی کیا با گلی که به آمریکا زد یکی از خاطره انگیزترین روزها را برای مردم و فوتبالدوستان ساخت. رسمش نیست که به خاطر چیزی که در جریانش هم نبوده این طور مهدی را بکوبیم. باید قدر امثال مهدوی کیا را بدانیم چون همه جوره کاردرست و ثابت شده است. ناراحتی بیشتر من به خاطر استوری مهدی فنونی زاده بود و واقعا زشت است یک بازیکن ملی علیه مهدوی کیا آن مطلب را منتشر کند. از مهدی بعید بود و هنوز هم باور نمی‌کنم. اینجا بحث استقلال و پرسپولیس نیست بلکه یک فوتبالیست با اخلاق و پرافتخار به اسم مهدوی کیاست. مهدی فنونی زاده بی معرفتی کرد و شاید الان هم خودش متوجه شده که از روی خجالت دیگر نه حرفی می‌زند و نه چیزی در اینستاگرام می‌گذارد!

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 23440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha