اپل به ۳ تریلیون دلار نزدیک شد

ارزش سهام اپل پیش از آغاز معاملات رسمی روز سه شنبه صعود کرد و به ارزش بازار تاریخی سه تریلیون دلار نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، ارزش سهام اپل پیش از آغاز معاملات رسمی، با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰ دلار و ۹۶ سنت رسید. اگر ارزش سهام این شرکت به ۱۸۲ دلار و ۸۶ سنت برسد، ارزش بازار سه تریلیون دلاری خواهد داشت. ارزش سهام اپل در معاملات ماه جاری تا مرز ۱۸۲ دلار و ۱۳ سنت صعود کرده بود. اپل با دستیابی به این نقطه عطف، نخستین شرکتی خواهد بود که به این ارزش بازار می رسد.

این دستاورد موفقیت اپل را در سالی که ارزش سهامش ۳۶ درصد صعود کرد و ارزش بازارش را تا روز دوشنبه به ۲.۹۶ تریلیون دلار رساند، کامل می کند. ارزش بازار اپل بیش از ۲۰۰ درصد از زمان آغاز پاندمی کووید ۱۹ و وضع قرنطینه در سراسر جهان در اوایل سال ۲۰۲۰ صعود کرده است.

سهام اپل به دلیل محبوبیت جهانی محصولات اپل و پتانسیل عرضه محصولات جدید برای حفظ رشد فروش و نقدینگی قوی این شرکت، محبوب سرمایه گذاران بوده است. چنین فاکتورهایی باعث شده است سرمایه گذاران ریسکهایی مانند کمبود تراشه ها و ادامه پاندمی را که باعث تعطیلی فروشگاههای اپل در نیویورک سیتی شده است، نادیده بگیرند. سایر شرکتهای فناوری و اینترنتی وال استریت هم در میان شرکتهایی هستند که بهترین عملکرد را داشته اند.

ارزش سهام اپل اخیرا پس از مواضع جدید بانک مرکزی آمریکا برای تسریع روند تحکیم سیاست پولی، تحت فشار قرار گرفت اما سرمایه گذاران متعاقبا به خرید دوباره سهامی روی آوردند که ارزشمند محسوب می شوند. سهام اپل تا روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی افزایش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در میان سایر شرکتهای فناوری، مایکروسافت و مِتا پلتفرمز پیش از آغاز معاملات روز سه شنبه ۰.۵ درصد صعود کرده بودند.

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 23432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha