اقتصادهای آسیایی شرایط خوبی برای بهبود در پساکرونا دارند

بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کرد کنترل سریع شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیایی به برگ برنده‌ای برای این کشورها نسبت به دیگر مناطق جهان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، کارشناسان بانک گلدمن ساکس آمریکا، بر این باورند که کنترل سریع شیوع ویروس کرونا به مزیتی برای کشورهای آسیایی نسبت به دیگر اقتصادهای جهان تبدیل شده و راه را برای بهبود سریع‌تر اوضاع آنها هموار کرده است.

اندرو تیلتون، کارشناس ارشد حوزه آسیای بانک گلدمن ساکس، طی مصاحبه‌ای گفت که ما فکر می‌کنیم با توجه به کنترل کردن مناسب شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیایی به جز هند و برخی کشورهای جنوب شرق آسیا، در شرایط کنونی این قاره بهترین شرایط را نسبت به دیگر مناطق جهان، دارد.

در شرایط کنونی اروپا با موج جدید شیوع ویروس کرونا، مواجه شده و همین امر باعث شده تا روز به روز شاهد اعمال محدودیت‌های کرونایی سخت‌تر در شهرهای بیشتری از اروپا باشیم که همین مسئله می‌تواند سایه سنگینی را روی روند بهبود اوضاع آنها در پساکرونا بیندازد.

در آمریکا هم شاهد افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.

در عین حال اما آمارهای دولتی چین، که یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های رشد اقتصادی در آمریکا به شمار می‌رود نشان می‌دهد این کشور روزهای بد کرونایی خود را پشت سر گذاشته است.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در چین طی هفته‌های گذشته به 10 تا 20 نفر رسیده و این در حالی است که در آمریکا ابتلای هزاران نفر در روز به کرونا گزارش می‌شود.

تیلتون گفت من فکر می‌کنم با توجه به اینکه چین توانسته کنترل خوبی روی انتقال کرونا در میان مردمش به دست آورد ما شاهد بازگشت فعالیت‌های خدماتی به این کشور نیز خواهیم بود.

البته این کشور با توجه به کاهش مسافرت‌ها و هزینه کرد مردمش در بهبود اوضاع اقتصادی خود با چالش‌هایی نیز مواجه است.

چین توانسته از رکود فاصله گرفته و علیرغم بحران کرونا برای سال جاری رشد مثبت اقتصادی داشته باشد.

دیوید چائو، کارشناس ارشد مؤسسه اینوسکو، بر این باور است که چین توانسته به روند V شکل بهبود اوضاع خود ادامه داده و این مسئله به بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای همسایه پکن نیز کمک خواهد کرد.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 2343
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha