عضو کیمسیون تلفیق:‌ دولت در بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه داشته است

عضو کیمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و در مجموع دولت در بودجه خود توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، رحیم زارع عضو کمیسیون تلفیق بوئجه ۱۴۰۱ کل کشور در در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات بخش هایی از لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: همانطور که مطلعید در هفته‌های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و در مجموع دولت در بودجه خود توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی داشته است؛ به طور مثال کاهش ۵ واحد درصدی مالیات شرکت های تولیدی تصمیم بسیار درستی بوده است.

وی در همین رابطه افزود: طبیعتا این تصمیم با جذاب کردن تولید، به رشد تقاضا در بخش فعالیت‌های تولیدی کمک خواهد کرد و می‌تواند قسمت عمده ای از مالیات پرداختی صنایع بزرگ را کاهش داده و به سودآوری صنایع بورسی و هدایت منابع داخلی به سمت طرح‌های توسعه‌ای و رشد قیمتی آنها در بلندمدت منجر شود. اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای صندوق تثبیت و تقویت این صندوق با منابعی حدود ۵۰ همتی هم اقدام حمایتی دیگری از سود دولت در لایحه بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر مصوبات حمایتی ۱۰ بندی دولت که استقبال گسترده فعالین بازار سرمایه را نیز در پی داشت از جمله اقدامات امیدبخش پیرامون بازار سرمایه بود که از جمله مهمترین موارد این مصوبه می‌توان به بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص ۱۰٪ وجوه عرضه سهام دولتی جهت بازارگردانی و کاهش انتشار اوراق اشاره کرد.

زارع همچنین تاکید کرد که تعیین سقف۵۰۰۰ تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ ۲۰۰۰ تومانی برای نرخ سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی، دیگر تصمیم امیدبخش و بسیار موثری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را نیز به همراه داشته است.

این نماینده مجلس در خاتمه عنوان کرد: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی از تولید و بازار سرمایه را داشته‌اند که امیدواریم این جهت گیری در ماههای آینده نیز حفظ شود.

۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
کد خبر: 23371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha