رشد ۱۶ هزار و ۳۰۲ واحدی شاخص کل بورس / تقاضا افزایش یافت / فرابورس صعودی شد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۶هزار و ۳۰۲  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۱۱۶ واحد رشد داشت. بازار امروز با برتری خریداران و فزونی تقاضا آغاز به کار کرد. ناگفته نماند، خودرویی ها لیدر بازار امروز بودند. بزرگان گروه فلزات اساسی و پالایشی ها نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اگرچه در دقایق پایانی، بازار تا حدودی متعادل تر شد و عطش سهامداران برای خریدِ سهام فروکش کرد اما همچنان برتری با خریداران بود. ارزش معاملات خرد نیز افزایش پیدا کرد. شاخص کل با جهش بیش از ۱۶ هزار واحدی توانست مجددا به بالای سطح ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صعود کند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۶ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۶هزار و ۳۰۲  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۱۱۶ واحد رشد داشت.  بازار امروز با برتری خریداران و فزونی تقاضا آغاز به کار کرد. ناگفته نماند، خودرویی ها لیدر بازار امروز بودند. بزرگان گروه فلزات اساسی و پالایشی ها نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اگرچه در دقایق پایانی، بازار تا حدودی متعادل تر شد و عطش سهامداران برای خریدِ سهام فروکش کرد اما همچنان برتری با خریداران بود. ارزش معاملات خرد نیز افزایش پیدا کرد. شاخص کل با جهش بیش از ۱۶ هزار واحدی توانست مجددا به بالای سطح ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صعود کند.

نفتی ها امروز با معاملاتی سبز رنگ همراه بودند. بزرگان گروه از جمله شبندر و شتران در محدوده ۲ درصد مثبت و شتران نزدیک صفر تابلو معامله شدند. شزنگ نیز تک نماد صف فروشی گروه بود.

خودرویی ها یکپارچه سبز پوش بودند. خگستر با صف خرید و خودرو، خبهمن و خساپا در تلاش برای صف شدن حوالی سقف قیمتی خود بسته شدند.

فلزات اساسی  از دیگر صنایع مورد توجه بازار امروز بودند. ذوب در سقف قیمتی روزانه خریداران را صف نشین کرد. فولاد و فملی نیز در محدوده ۳.۵ الی ۴ درصد مثبت داد و ستد شد. فنوال، فنورد و فگستر  نمادهای پر تقاضای گروه بودند.

بانکی ها نیز با برتری خریداران با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند. وتجارت، وبصادر، وبملت با پایانی ۱درصد مثبت به کار خود خاتمه دادند. وملل تک نماد صف خرید و سمایه تک نماد صف فروش گروه بودند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. محصولات شیمیایی همسو با دیگر گروه ها مثبت و متعادل داد و ستد شدند. دارویی ها نیز معاملات متعادلی را پشت سرگذاشتند. عمده نمادهای سیمانی بر مدار مثبت حرکت کردند. قندی ها غالبا مثبت معامله شدند. قنیشا و قصفها از جمله نمادهای صف خریدی بودند. بیشتر نمادهای غذایی نیز سبزپوش بودند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به شسینا با ۳ درصد مثبت در قیمت ۳۳۰ تومان اشاره کرد که با صف خرید میلیونی بسته شد.

رشد ۱۶ هزار و ۳۰۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۳۰۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵ هزار و ۱۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۸۸ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، فولاد، کچاد، خودرو، کگل، شبندر، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شبندر، خودرو، فملی، کدما، خساپا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۶۲ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۲ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۷۱۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۷ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۳۲هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، هرمز، صبا، کگهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، غصینو، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد غصینو، فرابورس، توسن، فجهان، مدیریت، حسیر، سپیدار است.

انتهای پیام. /

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 23367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha