مالک جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شد

با اتمام فرصت AFC برای رفع نواقص پرونده دریافت مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس، اقدامات جدی برای حل این مشکل صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا، پنجشنبه هفته گذشته بود که خبر رسید برخلاف ادعای مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، درخواست مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه مورد تایید AFc قرار نگرفته است و بدین ترتیب آنها در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و فرصت محدودی برای رفع این مشکل دراختیار آنهاست.

AFC به فدراسیون فوتبال و سه باشگاه تا امروز (دوشنبه) مهلت داد تا دفاعیات را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه‌ای صادر شده برای این باشگاه‌ها به کمیته انضباطی ارسال و از همین‌رو، این موضوع وارد فاز جدیدی شده است.

یکی از مشکلات اساسی مجوز حرفه‌ای دو باشگاه، قرار گرفتن وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود و هیات دولت با ورود به ماجرا دنبال راه حلی بود تا بلکه بتواند تغییری در تصمیم AFC ایجاد کند و در فرصت 5 روزه‌ای که AFC تعیین کرده بود، این مشکل برطرف شود.

خبرها حاکی از آن است که با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

همچنین یکی دیگر از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف نظرهایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت. در نهایت  این مشکل حل شد تا دو باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند.

برخی ایرادها و نواقص دیگر که مانع از دریافت مجوز حرفه‌ای دو باشگاه شده نیز در حال برطرف شدن است و تا پایان امشب از سوی باشگاه‌ها بارگذاری خواهد شد. با این شرایط باید دید AFC چه تصمیمی در این باره می‌گیرد و آیا اقدامات انجام شده مانع حذف سرخابی ها از آسیا می‌شود یا نه؟

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 23366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha