با وجود بیماری و تب شدید چهار ثانیه رکورد زدم / مطمئن باشید در ژاپن رکورد بهتری می زنم!

ملی‌پوش شنا گفت: شنای ایران در دو سال اخیر پیشرفت زیادی کرده و واقعا باید حمایت‌ها از این رشته بیشتر شود و در واقع حمایت‌ها اندازه توقعات باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  ، متین بالسینی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص حضورش در مسابقات جهانی شنا اظهار کرد: مسابقات ابوظبی در استخر ۲۵ متر برگزار شد، این مسابقات بعد از المپیک بالاترین سطح را در شنا دارد و همه شناگران جهان به این مسابقات می‌آیند. این رقابتها سطح بالایی داشت و کیفیت مسابقات خیلی بالا بود. بهترین‌ها در این مسابقات حضور داشتند اما من شخصا در تهران برای تمرین استخر استاندارد در اختیار نداشتم و در استخر ۲۶ متر تمرین می‌کردم.

وی در خصوص رکوردشکنی در ماده ۲۰۰ متر پروانه مسابقات جهانی ابوظبی گفت: خداراشکر توانستم برای بار دوم در یک ماه گذشته در این ماده رکورد شکنی کنم. در این یک ماه رکورد ۲۰۰ پروانه از دو دقیقه و پنج ثانیه به یک دقیقه و پنجاه و هشت ثانیه کاهش یافت یعنی حدود ۷ ثانیه کمتر شده است. 

شناگر ملی پوش ادامه گفت: من کاملا از عملکرد خودم راضی‌ام اما از رکورد ثبت شده خوشحال نیستم. من بدشانسی آوردم. شب قبل از مسابقه ۲۰۰ متر بیمار شدم و نتوانستم رکوردی که در تمرینات داشتم را تکرار کنم. آنقدر تب داشتم که حتی خوابم نمی‌برد. با این شرایط ۴ ثانیه رکورد این ماده را ارتقاء دادم و از خودم راضی هستم. اگر این بدشانسی را نمی‌آوردم رکورد خیلی بهتری را ثبت می‌کردم و رکورد کرال سینه را هم می‌توانستم بشکنم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مسابقاتی پیش رو دارد گفت: هنوز که در مورد مسابقات بعدی به من چیزی نگفته اند اما آنطور که می‌دانم مسابقات جهانی ژاپن اردیبهشت انجام می‌شود. ما برای حضور در این مسابقات نیاز داریم حداقل در ۲ مسابقه تدارکاتی خوب شرکت کنیم. اگر هم بشود یک اردوی تدارکاتی برای ما در نظر بگیرند. البته اینها همه بستگی به بودجه فدراسیون دارد. شنای ایران در دو سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و واقعا باید حمایت‌ها از این رشته خیلی بیشتر شود.

بالسینی گفت: اکنون که نزدیک بازی‌ها آسیایی هستیم نیاز به حمایت بیشتری داریم. اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی در آسیایی رقم بخورد باید از اکنون شروع کنیم. همانطور که گفتم از اکنون تا مسابقات جهانی ژاپن نیاز به مسابقات تدارکاتی و اردوهای خوب داریم ولی هنوز در مورد این مسابقات به من چیزی نگفته اند.

رکورددار ماده ۲۰۰ متر پروانه گفت: من اکنون به آخر فصل تمریناتم رسیده ام و حدود یک هفته ریکاوری خواهم کرد تا بدنم استراحت کند. از هفته آینده تمریناتم را مجددا آغاز می‌کنم و امیدوارم تا هفته آینده تقویم مسابقات را به ما بدهند تا بدانیم قرار است در چه مسابقاتی شرکت کنیم و بدانیم چطور تمرین را باید شروع و فصل بندی کنیم.

وی در خصوص لزوم حضور در مسابقات تدارکاتی گفت: هر چه بیشتر در مسابقات تدارکاتی شرکت کنیم بهتر است اما حداقل تا مسابقات جهانی ژاپن نیاز به ۲ دیدار تدارکاتی داریم. لزوما هم نباید در این مسابقات رکورد بزنیم. رقابت‌های تدارکاتی همانطور که از اسمش مشخص است برای آمادگی بیشتر انجام می‌شود. نباید توقع داشته باشند که در آن رکورد بزنیم. این‌ها توقع اشتباهی است. 

وی افزود: اگر این مسابقات تدارکاتی قبل از اردیبهشت برگزار شود مطمئنم که در ژاپن رکوردهای بهتری را شنا می کنیم تا اگر خدا بخواهد برای اولین بار به نیمه نهایی جهانی برسیم.

وی افزود: هر چند به دلیل‌ بیماری در مسابقات ابوظبی به هدفی که گذاشته بودم نرسیدم اما خداراشکر توانستم در همان شرایط رکوردم را ۴ ثانیه کاهش دهم و همین هم نشان می‌دهد که پیشرفت اتفاق افتاده است. امیدوارم این روند در شنای ایران حفظ شود و ما بتوانیم در مسابقات جهانی به مرحله نیمه نهایی هم برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس است گفت: اگر این رکوردشکنی ها ادامه پیدا کند احتمالش هست. ولی ما فقط نباید از شناگران توقع داشته باشیم و باید حمایت‌ها هم اندازه توقعات باشد. شنای ایران در راه پیشرفت است. من، مهرشاد افقری و سینا غلامپور واقعا رکوردهای ملی را در هر مسابقه می‌زنیم. حداقل برای ما سه نفر که اکنون جزو بهترین شناگران ایران هستیم باید ویژه تر سرمایه گذاری و حمایت شود. در این شرایط می توان انتظار مدال بازی‌های آسیایی را داشته باشیم. اما تا وقتی این حمایت‌ها نباشد کار خیلی سخت است.

۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 23293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha