بازدهی سالانه بازارهای مالی؛نزول بورس و صعود خودرو

در یک سال گذشته از آذر ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ خودرو و بعد از ان مسکن بهترین بازارها از لحاظ بازدهی مثبت بودند. بورس تنها بازاری بود که روند منفی را نسبت به آذر سال گذشته ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به  نقل از تجارت نیوز؛ از آذر ۱۳۹۹ تا پایان آذر ۱۴۰۰ بهترین بازار در بین بازارهای مالی خودرو با حدود ۳۲ درصد رشد قیمت بوده است. بعد از آن شاخص قیمت مسکن ۲۶ درصد رشد کرده که در یک سال گذشته رتبه دوم را دارد.

دلار

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی آذر ۹۹ حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود. نرخ ارز در پایان آذر ۱۴۰۰ به نرخ ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید که حدود ۸٫۳ درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد.

نزول شاخص کل بورس

بازار سهام در پایان آذر ۱۴۰۰ به شاخص یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید که نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد نزول کرده است. در مقایسه بازار سایر بازارها بورس تنها بازاری است که در یک سال گذشته بازدهی منفی را ثبت کرده است.

طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار یک سال گذشته  حدود ۱۴ دردص رشد کرده و در کنار آن قیمت سکه امامی حدود ۱۰ درصد رشد کرده است. قیمت سصکه در آذر ۹۹ حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان که در آذر ۱۴۰۰ به نرخ ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

انتهای پیام. /

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 23281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha