تحریم تیک تاک قوانین تجارت را نقض کرد

دولت چین آمریکا را به خاطر تحریم وی‌چت و تیک تاک به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، ‌ بر اساس شکایتی که دولت چین در جلسه‌ی پشت درهای بسته در سازمان تجارت جهانی مطرح کرد، آمریکا به نقض قوانین تجارت جهانی در موضوع تحریم وی‌چت و تیک تاک متهم شده است.

در این شکوائیه آمده است، آمریکا به عنوان شریک تجاری چین اقداماتی را اتخاذ کرده که نقض آشکار قوانین تجارت جهانی بوده است.

این شکوائیه می‌افزاید، اعمال محدودیت در ارائه خدمات تجاری بر واردات و نقض قوانین و اهداف اصلی نظام تجارت چند جانبه از جمله اقدامات آمریکا بوده است.

آمریکا در این نشست اعلام کرد که اقداماتش علیه دو نرم افزار وی‌چت و تیک‌تاک در راستای دفاع از امنیت ملی‌اش انجام شده است.

آمریکا در این مسیر به توافق جامع سازمان تجارت جهانی استناد کرده که در موارد مربوط به تامین خدمات که می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم اهداف نظامی داشته باشد، اجازه چنین اقداماتی را داده است.

چین می‌گوید، جمع‌آوری اطلاعات توسط تیک‌تاک اقدامی معمول شبیه به آنچه که هزاران نرم‌افزار در سراسر جهان انجام می‌دهند بوده و واشنگتن به صورت کاملا آشکار در حال سوء استفاده از بندهای مربوط به توافق جامع تجارت جهانی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تیک تاک را متهم به تهدید امنیت ملی آمریکا از طریق جمع‌آوری اطلاعات برای دولت چین کرده است.

هم شرکت بایت‌دنس مالک نرم افزار تیک تاک و هم دولت چین این اقدامات را به صورت جدی رد کرده‌اند.

در همین راستا دونالد ترامپ با صدور فرمانی اجرایی در تلاش است تا فعالیت‌های تیک تاک و وی‌چت در آمریکا را محدود کرده و حتی دریافت این نرم‌افزارها برای کاربران جدید را هم ممنوع کند.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 2328
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha