رشد ۲۶ هزار و ۵۱۱ واحدی شاخص کل بورس / ارزش معاملات بورس به بیش از ۴ همت رسید+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۵۱۱  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۱۵۶  واحد رشد داشت. بازار سهام پس از افت سنگین قیمتها بعد از مدتها ورود نقدینگی را شاهد بود. محرک های مثبت بازار از جمله رشد نرخ در سامانه نیما، کاهش ابهامات بودجه ای و تغییرات به سمت منصفانه شدن هزینه ها و نرخ های شرکت های بورسی در کنار تثبیت بازار ارز، خبر از بازگشت نسبی اعتماد سهامداران میدهد. بازار با تقاضای خوب در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد. شستا، شبندر و فارس تا انتهای بازار صفوف خریدشان پابرجا ماند ولی در گروه خودرویی شاهد عقب نشینی خریداران و برتری فروشندگان بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۴ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۵۱۱  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۱۵۶  واحد رشد داشت. بازار سهام پس از افت سنگین قیمت‌ها بعد از مدتها ورود نقدینگی را شاهد بود. محرک های مثبت بازار از جمله رشد نرخ در سامانه نیما، کاهش ابهامات بودجه ای و تغییرات به سمت منصفانه شدن هزینه ها و نرخ های شرکت های بورسی در کنار تثبیت بازار ارز، خبر از بازگشت نسبی اعتماد سهامداران میدهد. بازار با تقاضای خوب در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد. شستا، شبندر و فارس تا انتهای بازار صفوف خریدشان پابرجا ماند ولی در گروه خودرویی شاهد عقب نشینی خریداران و برتری فروشندگان بودیم.

فرآورده های نفتی با برتری خریداران با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند. شتران و شپنا حوالی ۴ درصد مثبت و شبندر با صف خرید خوب به کار خود خاتمه دادند. شزنگ نیز تک نماد صف فروش گروه بود.

خورویی ها در ابتدا یکپارچه سبز پوش بودند اما با ادامه روند معاملات فروشندگان بر خریداران فزونی یافتند. خساپا  به دلیل معاملات مثبت ابتدای صبح توانست با پایانی سبز به کار خود پایان دهد ولی خودرو، خبهمن و خگستر در محدوده قیمت پایانی بر مدار منفی به کار خود خاتمه دادند.

فلزات اساسی نیز همسو با دیگر گروه ها مثبت و متعادل داد و ستد شدند. فولاد در محدوده ۲ درصد مثبت و فملی نزدیک به سقف قیمتی خود معامله شدند. از جمله نمادهای مورد توجه گروه می توان به فسرب، وتوکا و فباهنر اشاره کرد.

بانکی ها نیز با قدرت نمایی خریداران افزایش قیمت را تجربه کردند. بانک صادرات با صف خرید خوب آغاز به کار کرد و نزدیک سقف قیمتی به معاملات خود خاتمه داد. بانک ملت و تجارت نیز برمدار مثبت معاملاتی روان و پرحجم داشتند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. محصولات شیمیایی مثبت و متعادل بودند. دو نماد پترول و فارس پرحجم های گروه بودند. دارویی ها نیز متعادل و مثبت معامله شدند. سیمانی ها بر مدار مثبت حرکت کردند. قندی ها روزی متعادل را سپری کردند. غذایی ها نیز متعادل با گرایش مثبت داد و ستد شدند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به پترول در قیمت ۲۵۸.۵ تومان اشاره کرد.

رشد ۲۶ هزار و ۵۱۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۵۱۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴ هزار و ۱۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۷ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، کچاد، وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، فولاد، کالا، شپنا، شتران، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۱ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۱ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۸۱۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۴ میلیون معامله به ارزش حدودی ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، کگهر، زاگرس، شاوان، هرمز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس و غصینوبیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، مدیریت، کرمان، توسن، فجهان، سمگا، شگویا است.

انتهای پیام. /

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 23279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha