چراغ سبز بودجه به فروش اوراق در بورس/ نرخ گاز یا بهره مالکانه دولت از معادن مهم‌ترین چالش بورسی بودجه

در صورتی که اتفاق عجیب و غریبی در این حوزه رخ ندهد و مشکل جدی برای دولت پیش نیاید، طبق بودجه طراحی شده، فروش اوراق برای بازار سرمایه خطری ایجاد نمی‌کند که خود یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: پارامترهای منفی که در بازار وجود دارد باعث کاهش سود شرکت‌ها می‌شود و برای افزایش سود باید فعالیت‌های مثبتی در این حوزه انجام گیرد.

وی افزود: همچنین به نظر می‌رسد با برطرف شدن پارامترهای منفی، بازار سرمایه در آینده وضعیت بهتری را تجربه کند. امیدواریم طی سال جاری بازدهی معقولی به سهامداران تعلق بگیرد چرا که قیمت شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه، شستا و... در رنج پایینی قرار دارند.

عبدالهی ادامه داد: یکی از پارامترهایی که بازار را با چالش روبه‌رو می‌کند، بحث نرخ گاز و یا بهره مالکانه دولت از معادن، بوده و به همین دلیل انتظار نمی‌رفت در بودجه پیشنهادی، طرحی برای افزایش این نرخ ارائه شود.

عبداللهی ضمن اشاره به بی خطر بودن اوراق برای بازار در شرایط مناسب بیان کرد: با توجه به وضعیت بازار سرمایه در بودجه پیشنهادی دولت، می‌توان گفت در سال آینده بازپرداخت اوراق حدود ۲۰۰ همت و انتشار آن نزدیک به ۸۸ همت خواهد بود. در صورتی که اتفاق عجیبی در این حوزه رخ ندهد و مشکل جدی برای دولت پیش نیاید، طبق بودجه طراحی شده، فروش اوراق برای بازار سرمایه خطری ایجاد نمی‌کند که خود یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در بودجه موقت دولت پارامترهای منفی وجود نداشته و یا تا حدی برطرف شده اند؛ در واقع ابهامات موجود برای سرمایه گذاران شفاف شده و منفی بودن آن‌ها از بین رفته است. در نهایت می‌توان گفت در صورت تصویب بودجه پیشنهادی، تأثیر مثبتی بر بورس و بازار سرمایه را تجربه خواهیم کرد.

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 23273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha