عکس | طلسم طارمی با جوراب جادوگر!

کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعای عجیبی را درخصوص جوراب‌های مهدی طارمی در بازی با بنفیکا در جام حذفی مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری‌آنلاین، مهدی طارمی در بازی با بنفیکا برای یازدهمین بازی پیاپی موفق به گلزنی نشد. پیش از این مسابقه شایعاتی درباره استخدام جادوگر توسط باشگاه پورتو و پرداخت ماهی ۱۳هزار یورو و به روایتی سالی ۱۷۵هزار یورو به او منتشر و ادعا شده بود که بنفیکا هم در سال۲۰۱۷ جادوگر استخدام کرده بود. برای همین همه اتفاقات این مسابقه زیر ذره‌بین قرار داشت تا اینکه شواهدی هم از این ادعا پیدا شد. عکسی در نمای بسته از پشت پای مهدی طارمی گرفته شده که این بازیکن را در جوراب پاره نشان می‌دهد. این عکس با عکس‌های قدیمی گرت بیل مقایسه و تطبیق داده شده و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این نتیجه رسیده‌اند که جوراب سوراخ به دستور جادوگر پورتو به طارمی داده شده. مدیران پورتو جادوگرشان را دکتر صدا می‌کنند تا کسی شک نکند. نام او مادالنا آروسو است و ادعا می‌کند که می‌تواند آینده را ببیند و نتایج و اتفاقات را پیش‌بینی کند. از زمانی که دکتر به پورتو پیوسته، نتایج تیم بهتر شده و فاصله آنها با اسپورتینگ صدرنشین به صفر امتیاز رسیده. پورتو درست یک هفته دیگر و جمعه‌شب همین هفته با بنفیکا در لیگ هم بازی دارد. هنوز این تیم هیچ شکستی را در لیگ تجربه نکرده اما انگار سواد دکتر فقط به لیگ داخلی قد می‌دهد و در لیگ قهرمانان نشد با اطلاعات علمی او پورتو از گروهش صعود کند!در سال۲۰۱۷ که شایعاتی درباره استخدام «دکتر» توسط بنفیکا مطرح شده و این تیم به قهرمانی رسیده بود، همین پورتو واکنش تندی نشان داد و از پناه بردن باشگاه‌ها به نیروهای ماوراءالطبیعه گله کرده بود. حالا خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که از دکتر یا همان کارمند جدیدشان برای قهرمانی استفاده کنند. در فوتبال ایران هم چندین سال است شایعاتی درباره استفاده تیم‌ها از جادوگران برای نتیجه‌گیری در مسابقات شنیده می‌شود که ادامه این شایعات به گمانه‌زنی‌هایی بر سر استخدام فردی توسط فدراسیون فوتبال رسیده است. رئیس فدراسیون یک‌بار در پاسخ به این شایعه‌ها در برنامه فوتبال برتر آن را از اساس رد نکرد و مدعی شد که اگر بشود از کسی که نفس حقی دارد استفاده کرد، ایرادی ندارد. اصطلاح «خوبان عالم» که از سوی رئیس فدراسیون در همان برنامه زنده به‌کار گرفته شد، مدتی است وارد ادبیات فوتبالی کشور شده است. برخی در فضای مجازی افت ناگهانی مهدی طارمی و طلسم گلزنی مهاجم ایرانی پورتو که دقیقا پس از درافتادن او با تیم ملی و کنار گذاشته شدنش از اردو آغاز شد، به همین موضوعات فرازمینی ربط می‌دهند. حتی برخی این تحلیل را ارائه کرده‌اند که علی دایی هم بلافاصله پس از انتقاد از اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال در دفاع از طارمی اسیر حاشیه شد و نامگذاری یک‌ماهی تازه کشف‌شده به نام او در راستای اقدامات خوبان عالم تحلیل شد.

عکس | طلسم طارمی با جوراب جادوگر هم باطل نشد | خوبان عالم؛ شعبه پرتغال

این تحلیل‌ها به همان اندازه سست است که استخدام‌کنندگان دکترها و جادوگرها اعتقادات‌شان آبکی است. فوتبال بالا و پایین دارد. شانس و وزش باد و حال روحی بازیکن در یک مسابقه و بدشانسی در نتیجه آن تأثیر می‌گذارد. این وسط عده‌ای از سفره‌ای که پهن شده لقمه‌ای برمی‌دارند و از ساده‌لوحی دیگران بهره می‌برند. در فوتبال اروپا خرافه و جادو دربرگیری بالایی دارد. فصل قبل زلاتان در شهرآورد میلان با لوکاکو دعوایش شد و او را مسخره کرد و طعنه زد که این بازیکن توسط طلسم‌های مادرش که از آفریقا تامین می‌شود مورد حمایت قرار می‌گیرد. کاسیاس، دروازه‌بان سابق رئال مادرید عادت داشت هر بار توپی را می‌گیرد دستش را به تیر دروازه بمالد. ایگواین و چندین بازیکن دیگر وقتی می‌خواهند وارد زمین مسابقه شوند با لی‌لی اقدام به ورود می‌کنند. جوراب پاره، دستبند، خالکوبی و ده‌ها مورد خرافی دیگر هم وجود دارد. تا بازیکنان و مربیان و مدیرانی با این سطح از دغدغه خرافی وجود دارند، جادوگر و دکتر هم نانی از این خوان گسترده بهره‌مند می‌شوند.

این اسمش بدشانسی نیست‌ها! / مهدی طارمی باز هم گل نزد و یک موقعیت عالی را هم از دست داد

در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، پورتو در خانه پذیرای بنفیکا بود و با شکست ۳ بر صفر این تیم به مرحله بعدی راه یافت. تازه پورتو اوایل نیمه دوم یک اخراجی هم داد، وگرنه ممکن بود نتیجه از این هم سنگین‌تر شود. در هر صورت بازی بین این دو تیم بزرگ فوتبال پرتغال کل‌کل‌های خاص خودش را داشت و در فضایی بسیار پرشور برگزار شد.  

چیزی که این مسابقه را برای هواداران ایرانی جذاب‌تر می‌کرد، حضور مهدی طارمی در ترکیب آبی‌پوشان بود. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در ۱۰بازی گذشته موفق به گلزنی نشده بود و می‌توانستیم امیدوار باشیم طلسم او در این مسابقه شکسته شود. با این حال چنین اتفاقی رخ نداد و مهدی برای یازدهمین مسابقه پیاپی گل نزد. او البته بازی بدی ارائه نداد و روی گل اول تیمش هم مؤثر بود، اما رکورد منفی‌اش پاک نشد.

در دقیقه۵۵ این مسابقه طارمی روی تیر دور یک فرصت عالی گلزنی داشت، با این حال در شرایطی که فقط دروازه خالی مقابل او بود، مهدی توپ را به تیر کوبید و موقعیت از دست رفت. او با به تور زدن این توپ می‌توانست بار بزرگی را از روی دوش خودش بردارد، اما این اتفاق رخ نداد. جالب اینجاست که برخی رسانه‌های داخلی در بازنشر ویدئوی این فرصت از تیتر «بدشانسی طارمی» استفاده کرده‌اند، غافل از اینکه هر برخورد توپ به تیری لزوما بدشانسی نیست. وقتی بازیکن از ۳۰متری با شوتی سرکش و تماشایی توپ را به تیر می‌زند یعنی بدشانس بود، اما اینکه او از یک قدمی دروازه خالی به تیر بزند، اسمش بی‌دقتی یا بحران اعتمادبه‌نفس است. با همه اینها مطمئنیم طارمی خیلی زود به روزهای خوبش بازخواهد گشت.

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 23265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha