اختصاصی / تغییر تابعیت یک فرنگی کار دیگر / دو کشتی گیر دیگر در صف انتظار!

در حالیکه تیم ملی کشتی آزاد با آرامش هرچه تمام در عراق در حال تمرین برای سفر غیر ضروری به آمریکاست، اینجا و در تهران محمد بنا تحت شدیدترین هجمه ها از سوی افکار عمومی است و حالا بعد از تغییر تابعیت علی ارسلان ، خبر تغییر تابعیت یک فرنگی کار دیگر نیز در آستانه تائید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  ، بعد از تغییر تابعیت علی ارسلان به صربستان ، که حواشی متعددی در پی داشت حالا خبر رسیده که یک کشتی گیر فرنگی کار دیگر در اوزان میانی که سابقه حضور در مسابقات جهانی را هم دارد گویا موافقت رسمی علیرضا دبیر برای تغییر تابعیت را دریافت کرده است. بر اساس اطلاعاتی که به دست سرویس ورزشی رادار اقتصاد رسیده ، احتمالا علیرضا دبیر موافقت رسمی خود با انتقال این کشتی گیر را ژانویه سال ۲۰۲۱ صادر کرده و با توجه به اینکه کلیه پرونده های نقل و انتقال کشتی گیران فقط در دسامبر هر سال میلادی به جریان می افتد ، حالا فقط ۵ روز برای نامه نگاری مجدد فدراسیون مقصد با اتحاد جهانی کشتی فرصت باقیست. البته همانطور که پیش از این بطور مفصل در برنامه فیتیله پیچ شماره ۵ از سایت رادار اقتصاد کلیه مراحل نقل و انتقال کشتی گیران شرح داده شد، فدراسیون کشتی ایران می تواند برای نقل و انتقال کشتی گیران خود از فدراسیون مقصد ، تقاضای حق آموزش نماید که اتفاقا گفته می شود در این مورد علیرضا دبیر در نامه ای که ژانویه سال گذشته ارسال کرده این تقاضا را مطرح کرده است و منتظر پرداخت حق آموزش از سوی فدراسیون مقصد که یکی از همسایگان فارسی زبان کشورمان است ، می باشد.  
گفتنی است این کشتی گیر اهل استان قم بوده و سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا را هم در کارنامه خود دارد . او چون امروز در رده سنی بزرگسالان است لذا طبق قوانین اتحاد جهانی کشتی ، بالاترین عنوان کسب شده از سوی او در مقطع بزرگسالان ملاک پرداخت حق آموزش خواهد بود بر این اساس و چون کشتی گیر دارای مدال طلای آسیا در رده سنی بزرگسالان است ، انتقال او منوط به پرداخت ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس از سوی همسایگان فارسی زبان می باشد.  
افزون بر این خبر رسیده که دو کشتی گیر دیگر یکی از سنگین وزن های استان قم و دیگری از میان وزن های استان البرز در آستانه تغییر تابعیت هستند و در تکاپو برای انجام مراحل قانونی در بازه ۵ روزه پیش رو می باشند. 
برای اطلاع از قوانین نقل و انتقال می توانید برنامه فیتیله پیچ شماره ۵ را در لینک زیر ببینید: 

فیتیله پیچ / معامله با صربستان یا هدیه ۵۰ هزار فرانکی و گلایه های یک مربی فراموش شده

با این حساب درست در شرایطی که اوضاع برای تیم ملی کشتی آزاد ایران به شکل فوق العاده عالی به پیش می رود و شاگردان پژمان درستکار با آرامش مشغول زیارت و تفریح در عتبات عالیات هستند تا خود را برای سفر غیر ضروری به تگزاس آماده کنند ، اینجا و در تهران محمد بنا به شکل عجیبی مورد هجمه شاگردان سابق خود از جمله امید نوروزی ، قاسم رضایی و سعید عبدولی قرار گرفته است و انتقادها از او به خاطر شیوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بالاگرفته است. 

در  ویدئوی زیر می توانید اظهارات علیرضا دبیر درباره تغییر تابعیت کشتی گیران را ببینید:
 

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 23258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha