چرا پرسپولیس و استقلال روی هوا رفتند؟

مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و مسئولان فوتبال ایران روایت‌های متناقضی از آنچه مربوط به ماجرای مجوز حرفه‌ای این دو تیم می‌شود، ارائه کرده‌اند اما واقعیت امر این است همچنان قانون شکنی و دور زدن AFC در ماجرای اخیر مشهود بود و آن ها هم این موضوع را متوجه شدند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازگروه ورزشی جی پلاس؛ در حالی که حدود دو ماه قبل و بعد از کش و قوس‌های فراوان و برخی لابی‌های سیاسی و غیر سیاسی، مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور به صورت مشروط صادر شده بود حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که سرخابی ها باید مدارک خود را تکمیل کنند در غیراینصورت از لیگ قهرمانان حذف می شوند.

در گذشته به سرخابی ها سه ماه مهلت داده شده بود که نسبت به وضعیت مالکیتی خود که به طور مشترک در مالکیت دولت و وزارت ورزش است، اقدام کنند. کاظم اولیایی درباره مهلت سه ماهه به این دو تیم مشکل این دو تیم گفته بود: کمیته بدوی این نظر را داشت که وقتی در این سال‌ها مشکلات این دو تیم حل نشده، در سه ماه آینده هم حل نخواهد شد اما کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای با توجه به مذاکرات مجاب شد که این فرصت را بدهد تا مشکل باشگاه‌ها حل شود. آقای وزیر هم در این زمینه قول داده‌اند که مشکل را حل کنند.

در این مدت روایت ها مختلفی از این اتفاق شنیده شد که در نهایت کار را به شرایط بحرانی امروز رساند!

روایت اول: استقلال و پرسپولیس قدمی برنداشته‌اند!

بعد از این تاریخ، سازمان لیگ در خبری اعلام کرد که "این دو تیم برای حل مشکلات خود کوچیک ترین قدمی برنداشته‌اند".

در واقع بعد از بی‌خیالی این دو باشگاه به ضرب‌الاجل سه ماهه، مجددا مدیران سرخابی ها تفهیم شدند تا مشکلی از این بابت در آینده به وجود نیاید.

سهیل مهدی درباره این موضوع گفت: چند روز پیش جلسه ای میان مدیران سرخابی و رئیس فدراسیون، روسای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شد تا اقدامات لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور بدون دردسر در لیگ قهرمانان آسیا را انجام دهند. در واقع مشکلات با جزئیات مرور شد. سوالاتی که در این رابطه وجود داشت، مطرح و در نهایت رهنمودهای لازم در جهت تکمیل مدارک ارائه شد. 

روایت دوم: مشکلی حل شد ولی ...

با این حال، پرسپولیسی‌ها روایت دیگری از آنچه در جلسه گذشته بود داشتند. صدری، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه در ابتدا گفت: "می‌توانم این نوید را به هواداران عزیز بدهم که مشکل حرفه‌ای سازی ما حل شد و قرار شد که مواردی که مدنظر دوستان است، بلافاصله انجام دهیم."

وی در ادامه گفت: "امروز توانستیم مشکل مجوز حرفه‌ای سازی را حل کنیم و در لیگ قهرمانان آسیا در خدمت هواداران باشیم و مقام بیاوریم ."

در واقع مشکل هنوز حل نشده و اگر این دو تیم توانستند به لیگ قهرمانان آسیا بروند، به خاطر عدم تعهد مسئولان به اجرای قوانین و آیین نامه های بین المللی خواهد بود.

روایت سوم: حل مشکلات تا لیگ قهرمانان آسیا

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال هم حرف‌های خود را به صورت مشروط زد: " آقای مصطفوی، عباسی و سهیل مهدی و همینطور استقلال و پرسپولیس کمک کردند که این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. این موضوع باعث افتخار است که به جای دعوا، به دنبال تفاهم و گفتمان بودیم. ان‌شاء‌الله با تفاهمی که صورت گرفت تمام مشکلات ما در آینده نزدیک و قبل از موعد باقی مانده تا مسابقات و با کمک آقای مصطفوی و عباسی و با مسئولیت تخصصی سهیل مهدی و درایت برادرم آقای عزیزی خادم برطرف می‌شوند."

روایت چهارم: AFC هم می‌داند مشکل یک شبه حل نمی شود

داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای هم حرف دیگری را به زبان می‌آورد که قطعا در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و او هم می پذیرد که این ماجرا را AFC پذیرفته است.

وی می‌گوید: امروز جلسه بسیار خوبی برگزار کردیم و امیدواریم که مشکل این باشگاه‌ها حل شود. ما هم با حسن نیت می‌خواهیم موضوع را پیگیری کنیم.‌ قرار است باشگاه های استقلال و پرسپولیس را وزارتخانه های مختلف در اختیار بگیرند تا مشکل آنها حل شود. آنها (AFC) هم می‌دانند که یک شبه همه مشکلات حل نمی‌شود. آنها باید امضای من را قبول کنند. وقتی من را قبول ندارند نباید چنین پستی به من می‌دادند. ما هم دروغ نمی گوییم.

روایت پنجم: مشکل حل شد!

پنجمین روایت به باشگاه پرسپولیس اختصاص دارد که در خبری کوتاه و بدون بیان جزییات کامل، اعلام کرده که مشکل حل شده است!

به گزارش جی پلاس؛ این حد شک و شبهه در بیان یک جلسه کوتاه و خارج از پیچیدگی به این معنی است که متولیان امر هم نمی دانستند به چه زبانی باید فرار از اجرای قانون و سرپوش گذاشتن روی مشکلات را توجیه کنند؛ اتفاقی که در این سال‌ها به طور مکرر اتفاق افتاده و در نهایت هم از سالی به سال دیگر موکول شده است.

۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
کد خبر: 23232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha