چین ۱.۱ میلیارد دلار را با ارز دیجیتال خود منتقل کرد

معاون بانک مرکزی چین گفت که سال گذشته میلادی ۳.۱۳ میلیون نقل و انتقال مالی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار از طریق ارز دیجیتال چین صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، فن یی فی، معاون بانک مرکزی چین در یک کنفرانس بانکداری و امور مالی در روز دوشنبه اعلام کرد استفاده آزمایشی از ارز دیجیتال چین در شهرهای بزرگ این کشور مثل شنزن و ژیونگان در سال گذشته میلادی انجام شده و ۳.۱۳ میلیون نقل و انتقال مالی از طریق آن صورت گرفته است. این طرح آزمایشی در المپیک زمستانی آینده در ۲۰۲۲ هم اجرایی خواهد شد.

فن گفت :«این برنامه آزمایشی پیشرفت‌های مثبتی داشته و ۶۷۰۰ مورد نقل و انتقال توسط آن تا اواخر اوت ثبت شده است. »

 وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی چین یوان دیجیتال را یک زیرساخت مالی با اهمیت برای آینده می داند، گفت: «از این ارز برای شیوه‌های مختلف پرداخت شامل بارکد و تشخیص چهره استفاده می‌شود. »

دولت چین با همکاری دولت شنزن از یوان دیجیتال برای اعطای پاداش به ۵۰۰۰ کارگر بخش بهداشتی این کشور طی همه گیری ویروس کرونا استفاده کرد.

 یوان دیجیتال بانک مرکزی چین بیش از پیش دومین اقتصاد بزرگ جهان را به سمت یک جامعه بدون پول نقد پیش می‌برد. به طوری که مصرف کنندگان و کسب و کارها می‌توانند پرداخت های خود را با کیف پول‌های الکترونیکی به جای اسکناس‌های سنتی انجام دهند.

فن گفت بیش از ۱۱۳۳۰۰ کیف پول دیجیتال شخصی و حدود ۸۸۰۰ کیف پول دیجیتال شرکتی طی این طرح آزمایشی باز شده است.

چین همین حالا هم بزرگترین بازار جهانی پرداخت از طریق موبایل را دارد ولی می‌خواهد توسعه ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها به عنوان ابزاری جهت تغییر شکل سریع اقتصاد را هم در دست داشته باشد. آزمایش ارز دیجیتال چین قبل از تمام بانک‌های مرکزی صورت گرفته است.

 بانک مرکزی چین در مورد تجارت با ارزهای مجازی به خاطر نگرانی از بی‌ثباتی مالی ایجاد شده سخت‌گیری می‌کند. فن که رئیس سابق بانک شانگهای و معاون شرکت سرمایه‌گذاری چین بوده قبلا هشدار داده بود ارزهای مجازی توانایی بانک‌های مرکزی برای چاپ پول در آینده را به خطر می‌اندازند. ولی بانک مرکزی با ارزهای دیجیتال می‌تواند فعالیتهای اقتصادی را کنترل و ردیابی کند.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 2323
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha