انفجار در بازار گل محلاتی تهران/ دو نفر کشته شدند+ فیلم

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از انفجار و آتش سوزی در بازار گل محلاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره حادثه آتش سوزی بازار گل محلاتی، توضیح داد: ساعت۱۴:۵۰ دقیقه ظهر امروز پنجشنبه، سوم دی ماه ۱۴۰۰؛ یک مورد انفجار و آتش سوزی در بازار گل محلاتی واقع در خیابان زمزم، تقاطع بزرگراه شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش شد.

برای اطفاء آتش وسیع این حادثه، ۴ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند و عوامل شهرداری تهران نیز خود را در دقایق اولیه حادثه به محل رساندند.

جلالی با بیان اینکه انفجار در یک باب مغازه رخ داده بود، عنوان کرد: انفجار باعث شد که آتش به چند مغازه دیگر سرایت کند و مغازه‌ها تخریب شوند. همزمان با عملیات اطفاء نیروهای آتش نشان عملیات جستجو را آغاز کردند که تا به این لحظه دو نفر از زیر آوار خارج شدند که متاسفانه هر دو نفر فوت کرده‌اند.

ملکی با بیان اینکه تعدادی هم دچار مصدومیت شده‌اند، افزود: درحال حاضر عملیات اطفاء به پایان رسیده است اما نیروهای آتش نشانی کماکان درحال جستجو و آواربرداری هستند.

ایرنا نیز در گزارشی نوشت: در ضلع غربی این بازار گل، در بخش غرفه‌ها، قسمت مسقف راهروها که با مواد اولیه‌ای مانند شیروانی و داربست پوشیده شده بود، دچار آتش سوزی شده بود.

وی ادامه داد: آتش به بخشی از بالکن‌ها و نیم‌طبقه بالایی ۱۵ الی ۲۰ غرفه سرایت کرد و البته در برخی از مغازه‌ها که نزدیک به کانون آتش بودند، آتش به طبقات پایینی نیز سرایت کرده بود.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مواد قابل اشتعال زیادی در این غرفه‌ها وجود داشت، آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز و تلاش شد تا آتش را مهار کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی مغازه‌ها و اجناس چیده شده، آتش‌نشانان توانستند از گسترش آتش جلوگیری کنند، افزود: در این حادثه به مشتریان بازار گل آسیبی وارد نشد اما یک آتش نشان از ناحیه دست دچار مصدومیت شد که عوامل اورژانس این مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 23223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha