خلبان ۱۹ ساله یک گام دیگر به دور زدن کامل کره زمین نزدیک‌تر شد

زارا روث‌فورد، نوجوانی که می‌خواهد به جوانترین زنی تبدیل شود که به تنهایی به دور دنیا پرواز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛زارا روث‌فورد، خلبانی که می‌خواهد به جوانترین زنی تبدیل شود که به تنهایی به دور دنیا پرواز می‌کند، روز چهارشنبه پس از فرود در جاکارتا به چالش‌هایش در عبور از سیبری اشاره کرد.

این خلبان ۱۹ ساله بلژیکی-بریتانیایی که در ماه اوت بلژیک را برای این سفر ترک کرد، امیدوار است تا اواسط ژانویه ۲۰۲۲ سفر ۵۱ هزار کیلومتری خود در پنج قاره و ۵۲ کشور را به پایان برساند.

او به خبرنگاران در پایتخت اندونزی گفت که سخت‌ترین مسیری که تاکنون پرواز کرده است در شمال روسیه بود زیرا اگر مشکلی پیش می‌آمد رسیدن کمک در دمای زیر صفر احتمالا ساعت‌ها طول می‌کشید.

او گفت: «اگر به هر دلیلی موتور دچار مشکل شود، فکر می‌کنم می‌توانم زنده بمانم. می‌توانم روی زمین فرود بیایم یا از چتر نجات استفاده کنم یا داخل آب بپرم. در نهایت خوب خواهم شد.»

مشکل این است که اگر من در دمای منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد باشم، وقتی روی زمین فرود بیایم و سه ساعت با نزدیک‌ترین انسان فاصله داشته باشم، در واقع نمی‌دانم چقدر می‌توانم زنده بمانم

وی با این حال افزود: «مشکل این است که اگر من در دمای منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد باشم، وقتی روی زمین فرود بیایم و سه ساعت با نزدیک‌ترین انسان فاصله داشته باشم، در واقع نمی‌دانم چقدر می‌توانم زنده بمانم.»

روث‌فورد برای رسیدن به معیارهای پرواز به دور دنیا، دو نقطه مقابل یکدیگر در کره زمین را مشخص کرده است که یکی شهر جمبی در اندونزی و دیگر شهر توماکوی کلمبیا است.

دختر دو خلبان با توصیف این که هر پرواز به تنهایی یک «ماجراجویی» و چالش هوشمندانه است، ابراز امیدواری کرد که سفر او الهام‌بخش دیگر زنان جوان در حوزه‌های هوانوردی، علم، فن‌آوری، ریاضیات و مهندسی باشد.

رکوردی که او برای شکستن آن تلاش می‌کند متعلق به شستا ویز است که در سال ۲۰۱۷ یعنی در زمان پرواز انفرادی به دور دنیا ۳۰ ساله بود.

۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد خبر: 23203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha