احکام بودجه ۱۴۰۱ مرتبط با بورس بررسی شد/ جایگاه بازار سرمایه ارتقا می‌یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نشست خود را با فعالان بازار سرمایه برای رونمایی از طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در حاشیه نشست رونمایی از گزارش کارگروه بازار سرمایه این کمیسیون در خصوص طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران گفت: دیروز (سه‌شنبه) نشست فعالان اقتصادی حوزه بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی با هدف بررسی سه موضوع مهم در حوزه بازار بورس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی احکام مرتبط با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان اولین دستور این جلسه اظهار کرد: به دلیل اهمیت ارتباط این احکام با حوزه فعالیت بازار سرمایه، دیروز در این نشست سرفصل های مربوط به این حوزه بررسی و فعالان این بازار نقطه نظرات کارشناسی خود را مطرح و مقرر شد، در یک بازه زمانی حداکثر ۱۰ روزه تمامی مسائل این حوزه جمع بندی شود.

پورابراهیمی افزود: تمامی پیشنهادات فعالان بخش بازار سرمایه توسط کمیسیون اقتصادی مجلس دریافت و بعد از بررسی در احکام بودجه سال آینده با هدف بهبود اوضاع بازار سرمایه در مجلس لحاظ می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم اظهار کرد: اصلاح قانون بازار سرمایه، به عنوان دومین موضوع در دستور کار نشست دیروز قرار گرفت، ما متن نهایی مصوب کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی را در هفته گذشته جمع بندی کرده بودیم و امروز این گزارش در اختیار فعالان بخش اقتصادی، اساتید، فعالان بازار سرمایه و... قرار دادیم  تا بتوانند ظرف مدت ۲ هفته نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص آن به ما اعلام کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بعد از دریافت تمامی پیشنهادات و نظرات، تلاش می کنیم تا یک قانون جامع و کاملی در حوزه بازار سرمایه تدوین کنیم تا بتواند ضمن حل مشکلات جاری کشور در این خصوص، موجب بهبود شرایط شود.

وی ضمن اشاره به مهمترین محور اصلاحات قوانین حوزه بازار سرمایه در کشور گفت: ارتقای جایگاه بازار سرمایه یکی از محورهای قانونگذاری جدید است، اکنون رئیس بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه بازار پول در جلسات هیات وزیران حضور پیدا می کند، اما بازار سرمایه با وجود اهمیت جایگاه آن به ویژه در سال های اخیر، هیچ جایگاهی در هیات وزیران ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: بر این اساس ما در بحث اصلاح قانون بازار اوراق بهادار اعلام کرده ایم که باید جایگاه بازار سرمایه تغییر کند و مانند رکن بازار پول بتواند در سطح هیات وزیران برای انجام تصمیمات کلان حضور بهم برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: موضوع شفافیت اطلاعات مرتبط با ارکان بازار سرمایه که یکی از چالش های امروز این حوزه محسوب می شود نیز در این اصلاح قانون مدنظر مجلس قرار گرفته است. فعالان بازار سرمایه در نشست امروز در خصوص مسائل مربوط به تسهیل صدور مجوزهای مرتبط با ابزارهای حوزه بازار سرمایه انتقاد داشتند و مقرر شد، این موضوع نیز مدنظر قرار بگیرد.

بنا بر این گزارش، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث تصمیمات انتظامی برای مواجهه با تخلفات احتمالی در بازار سرمایه، ساماندهی وضعیت فضای مجازی پیرامونی بازار سرمایه و سرفصل های دیگری که در این اصلاح قانون وجود دارد، می تواند به بهبود شرایط کنونی بازار کمک کند.

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 23174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha