تعلیق پلمپ کسب‌وکارهای عضو نصر تا پایان سال

در نشست خبری آذر ماه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران جزئیاتی از آخرین تعاملات این سازمان با اتحادیه فناوران رایانه پیرامون ارسال اخطاریه‌های پلمپ برای اعضا ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی این سازمان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی گفت: «در این مجمع مصوبات مورد نیاز اخذ شد. طبیعتا توان و قوت تصمیمات گفته شده به مشارکت اعضای صنف بستگی دارد. با توجه به اینکه برای اولین بار پس از حدود ۱۶ سال مجمع فوق‌العاده برگزار می‌شود، امیدوارم شاهد حضور حداکثری اعضا باشیم».

او تأکید کرد: «همانطور که حوزه‌ی فاوا مدام به روز می‌شود، نیاز است تا زیرساخت‌های قانونی هم مرتب به روزرسانی شود».

اسلامی با اشاره به حکم قضائی مدیرعامل دیوار بیان کرد: «نگاه حاکمیت در مورد پلت‌فرم‌ها باید جوری باشد که ضمن قبول مسئولیت آنها، مسئولیت تهیه‌کنندگان محتوای آنها نیز مشخص شود. برخورد بدون دقت با این موضوعات می‌تواند به اکوسیستم آسیب زده و موجب ناامیدی جوانان شود».

او با بیان اینکه ما نیز موافق هیچ‌گونه تخلفی نیستیم، تأکید کرد: «نحوه‌ی برخورد و رسیدگی نهادهای نظارتی باید به شیوه‌ای باشد که کسب وکارها آسیب نبینند».

او با اشاره به نشست اعضای هیأت مدیره‌ی نصر تهران با نمایندگان اتحادیه‌ی فناوران در ماه‎های گذشته گفت: «به دنبال توافق با دوستان اتحادیه بودیم تا از ارسال اخطاریه‌های تهدیدآمیز پلمپ برای اعضا جلوگیری شود. اما به نتیجه نرسید و بنابراین این موضوع را از طریق قانونی دنبال کردیم. در نهایت طی جلسه‌ای در استانداری تهران با حضور نماینده‌ی استاندار، رئیس اتحادیه و ما، ابلاغ شد تا طی سه ماه آتی اتحادیه به هیچ وجه حق پلمپ کسب‌وکارهای عضو نصر تهران را ندارد. این موضوع به پلیس اماکن نیز ابلاغ شد».

اسلامی به جلسات برگزار شده میان نمایندگان نصر تهران و معاونین وزیر فاوا در هفته‌های گذشته اشاره کرد و افزود: «انتصابات وزیر ارتباطات در میان مجموعه‌های مختلف صنفی مثبت ارزیابی می‌شود».

ورود وزارت کشور به موضوع پلمپ کسب‌وکارها

در بخش دیگری از این نشست، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز با اشاره به موضوع پیگیری‌های نصر تهران در مورد ارسال اخطاریه‌های پلمپ که از سوی اتحادیه فناوران برای اعضا ارسال می‌شد، گفت: «برای اولین بار علاوه بر وزارت فاوا و صمت، وزارت کشو نیز به موضوع ورود کرد که اتفاق مبارکی است و دستور تعلیق پلمپ سه ماهه تا آخر اسفند ماه صادر شده است و هیأت عالی نظارت نیز برای اولین بار به موضوع ورود کرده است».

او با اشاره به ورود محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده‌ی مجلس و فراکسیون مربوط به حوزه‌ی فاوا به موضوعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بیان کرد: «اقداماتی در تعامل با وزیر مسکن در حال انجام است و امیدوارم در پایان این دوره مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان برای مهندسان حوزه‎‌ی فاوا نهایی شود».

کشاوز جمشدیان همچنین به پیگیری‌ها و فعالیت‌های نصر تهران در رابطه با موضوع طرح صیانت اشاره و تأکید کرد: «ما در این زمینه نیز به دنبال حفظ منافع اعضا خواهیم بود».

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 23160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha