اباذری و پورشیب در فینال / شکست کاراته کار المپیکی در قهرمانی آسیا

در جریان رقابتهای روز چهارم کاراته قهرمانی آسیا ۴ نماینده ایران راهی فینال شدند و در سویی دیگر کاراته کاران با تجربه ای چون سارا بهمنیار ، رزیتا علیپور ، طراوت خاکسار و علی اصغر آسیابری برابر رقبای خود شکست خوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است.

در جریان برگزاری روز چهارم این مسابقات، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری، علی مسکینی و مبینا حیدری راهی فینال شدند.

اما رزیتا علیپور، لیلا برجعلی، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، علی اصغر آسیابری و پوریا اقدسی نیز با شکست مقابل رقبایشان راهی دیدار رده بندی شدند.

مسابقات رده بندی از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد و دیدارهای فینال فردا، در روز پایانی رقابت‌ها انجام می‌گردد.

رقابت‌های کومیته تیمی نیز از دقایقی دیگر آغاز می‌شود. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی نیز از ساعت ۱۶:۰۰ در دیدار رده بندی شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان می کنند. 

*کومیته مردان؛

در وزن ۵۵- کیلوگرم، پوریا اقدسی در بازی نخست با نتیجه ۲ بر یک در حالی عقب بود با هانسکو سلطان الموتاری از کویت برنده دیدار شد. اقدسی دور دوم نیز عمر شقره از اردن با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. ملی پوش ایران در بازی سوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب اندری آکتایواز قزاقستان شد و با توجه به صعود حریف به فینال به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، علی مسکینی در بازی نخست با نتیجه ۳ بر ۲ بدر الوتایی از عربستان را شکست داد. مسکینی در دوم نیز با برتری ۴ بر ۲ سانکار هاری از مالزی رو از پیش رو برداشت و در بازی سوم با غلبه ۴ بر ۲ مقابل رافائل آکپاروف از قرقیزستان راهی فینال شد. 

در وزن ۶۷- کیلوگرم، سید علی کریمی در مرحله نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل ووراکان سودا از تایلند پیروز شد و در بازی دوم چونگ شی چانگ از چین تایپه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. کریمی در بازی سوم با نتیجه ۲ بر یک مغلوب، دیدار امیر علی از قزاقستان شد و با توجه به عدم راه یابی حریف به فینال، علی کریمی از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در بازی نخست پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل عمر الجنائی از کویت در سنشو برنده شد. آسیابری در بازی دوم نیز با برتری ۹ بر یک جشویا ایگناتیوس از اندونزی را مغلوب کرد و در بازی سوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب یوسی ساکیما از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب در بازی نخست جانیئوک بیک از کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. پورشیب در بازی دوم در هانتی مقابل اناس بشارت از فلسطین به برتری رسید و با شکست ۴ بر ۲ مازن الدوگایل از عربستان در دور سوم جواز حضور در فینال را کسب کرد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری در دور نخست منگلی بین از کامبوج را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد. اباذری در بازی دوم، اوتمان ماجد از عراق را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی سوم موفق شد سلیمان المولا از امارات را شکست دهد و راهی فینال شود.

*کومیته زنان؛

در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دور نخست موفق شد ورینا ریریهنا از اندونزی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد. بهمنیار در مبارزه دوم با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب مولدیر ژانگبیر از قزاقستان شد و با توجه به صعود حریف به فینال راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در بازی نخست پس از تساوی ۲ بر ۲ در سنشو مقابل تام هوآنگ از ویتنام مغلوب شد و با توجه به صعود حریف به فینال به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور در بازی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب سارا الامری از امارات شد و با توجه به صعود حریف به فینال راهی رپه شارژ شد. علیپور در شانس مجدد مایو سوزوکی از ژاپن را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست لی وونگ چوک از هنگ کنگ را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی دوم آسل کانای از قزاقستا را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد. حیدری سپس با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطما خاسیف از امارات راهی فینال شد. 

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، لیلا برجعلی در بازی نخست موفق شد فلاک سیدا از هند را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد و در دور دوم نیز سامیک جویتا از اندونزی را با نتیجه ۹ بر یک مغلوب کند. برجعلی در بازی سوم با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب سوفیا برولتسوا از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر  تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

برنامه کامل مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان + مدال‌ها، جدول و نتایج

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 23148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha