کلاهتان را بالاتر بگذارید/ دوپینگ در ایران به زیر سن قانونی رسید!

از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، ۲ ورزشکار سه‌گانه به مدت ۳ سال و یک ورزشکار از رشته دوومیدانی به مدت ۲ سال، محروم شدند. این در حالی است که بنا به اظهارات سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ، تست دوپینگ یلدا ولی نژاد هم مثبت اعلام شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  نادو ستاد مبارزه با دوپینگ ایران احکام سه ورزشکار را صادر کرد که بر اساس آن ۳ ورزشکار از رشته‌های دوومیدانی و سه گانه به ترتیب به مدت ۲ و ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.نوید سلیم پور و فاطمه میریان از ورزشکاران رشته سه‌گانه به دلیل مصرف ماده ممنوعه اریتروپوئتین به مدت سه سال از تاریخ چهارم آبان ۱۴۰۰ تا سوم آبان ۱۴۰۳ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.همچنین یک ورزشکار رشته دوومیدانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه HCG به مدت دو سال از تاریخ دهم مهر ۱۴۰۰ تا نهم مهر ۱۴۰۲ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

اسف بار ترین قسمت ماجرا جایی است که برابر اعلام نادو با توجه به اینکه ورزشکار رشته دوومیدانی زیر سن قانونی است، طبق مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامش محرمانه بوده و فاش نمی‌شود.
این در حالی است که روز گذشته ، مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، خبر از مثبت شدن تست دوپینگ یلدا ولی نژاد داد و گفت او بدون هماهنگی با کادر فنی و برای کاهش وزن داروی فوروزماید را مصرف کرده است. کمرانی همچنین گفته " در اردوهای تیم ملی به صورت منظم و حتی غافلگیرانه با درخواست نایب رییس بانوان فدراسیون از بچه‌ها تست دوپینگ گرفته می‌شود و شرایط به شکلی نیست که با حضوران ماموران مبارزه با دوپینگ غافلگیر شویم. ما اصلا از این موارد در تیم ملی بانوان نداشتیم و یلدا ولی‌نژاد نیز به نظر من واقعا بچگی کرد که دست به چنین کاری زد."

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 23145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha