تقویت صندوق تثبیت، حذف ارز ترجیحی و کاهش فروش اوراق گام‌های بودجه برای تقویت بورس

لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تدابیری از جمله تقویت صندوق تثبیت، حذف ارز ترجیحی و کاهش فروش اوراق زمینه را برای رشد بورس فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ و حمایت از بازار سرمایه گفت: خوشبختانه در این بودجه توجه خاصی به موضوع حمایت از بازار سرمایه شده است که می‌توان به کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید اشاره کرد.

شهریار حیدری در این‌باره افزود: اگر کاهش ۵ درصدی بر مالیات شکل واقعی به خود پیدا کند و عملیاتی شود، سرمایه‌گذاران در بخش اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه رغبت و انگیزه بیشتری را برای سرمایه گذاری در این بازار خواهند داشت.

وی عنوان کرد: به طور کلی سرمایه‌گذاران در همه کشورهای دنیا خواهان حضور در جایی هستند که به نفع آنان باشد. بنابراین بازار سرمایه می‌تواند بهترین گزینه برای آنان به شمار آید.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: در لایحه بودجه، ردیف مستقلی از سمت دولت برای صندوق تثبیت بازار در نظر گرفته شده است.

حیدری ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱، اقدامات قابل توجهی برای بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه در دستورکار قرار گرفته است که امیدواریم گامی بزرگ در جهت شکوفایی اقتصاد کشور برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: کاهش فروش اوراق از سوی دولت از دیگر مباحثی است که در بودجه به آن اشاره شده است و برای رشد اقتصادی کشور نیاز به کاهش فروش اوراق داریم زیرا امروزه بسیاری از پیمانکاران تمایلی به خرید آن ندارند.

وی تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم به دغدغه دولت و مجلس تبدیل شده است، متاسفانه این موضوع به طور کامل و جدی حل و فصل نشده است. بنابراین، برای حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باید راه‌کارهای جایگزینی را پیدا کنیم که آثار منفی احتمالی که شاید بخشی از آن سبب سوء استفاده و سوداگری قرار نگیرد بلکه تلاش داریم که آثار آن را به حداقل برسانیم.

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 23144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha