رشد ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی شاخص کل بورس / بازار سهام سبزپوش اما با حجم معاملات اندک + نقشه بازار

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۳۰ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۹۲۵  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۳۱۰  واحد رشد داشت. معاملات بازار امروز در مدار مثبت آغاز به کار کرد و شاهد قدرتنمایی خریداران بودیم. معاملات روندی صعودی داشت و بیشتر نمادهای بازار افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۳۰ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۹۲۵  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۳۱۰  واحد رشد داشت. معاملات بازار امروز در مدار مثبت آغاز به کار کرد و شاهد قدرتنمایی خریداران بودیم. معاملات روندی صعودی داشت و بیشتر نمادهای بازار افزایش قیمت را تجربه کردند. شاخص کل بیش از ۱۶هزار واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن نیز با مورد توجه قرار گرفتن کوچک های بازار به خصوص صنایعی چون غذایی ها و قندی ها، دارویی ها و زراعتی ها به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سبز پوش شد اما با تمام این اوصاف بازار همچنان حجمی ندارد و ارزش معاملات خرد پایین است.

در گروه فرآورده های نفتی ها در غیاب شبندر نبض مثبت محسوس بود. شتران با پایانی بیش از ۱ درصد مثبت و شپنا با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. نماد شزنگ نیز تک نماد پر عرضه گروه بود.

فلزات اساسی نیز متعادل و مثبت بودند. فسرب، فولاد و فملی پرحجم های گروه بودند که فملی در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد.

در خودرویی ها نیز شاهد بهبود تقاضا بودیم. خودرو، خساپا و خگستر با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت معامله شدند. خبهمن نیز حوالی ۳درصد مثبت داد و ستد شد. در قطعاتی ها از جمله نمادهایی که در سقف قیمتی به صف نشستند میتوان به خرینگ و خاذین اشاره کرد.

بانکی ها نیز امروز با برتری خریداران، درمدار مثبت و متعادل داد و ستد شدند. بانک ملت به صف خرید نشست و دو بانک تجارت و صادرات در دامنه ۲.۵ تا ۳ درصد مثبت معامله می شدند. بانک سرمایه نیز تک نماد صف فروشی گروه بود.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها متعادل مثبت معامله شدند. سیمانی ها نیز بر مدار مثبت حرکت کردند. دارویی ها معاملاتی متعادل با گرایش مثبت داشتند. گروه قندوشکر و غذایی ها نیز متعادل و مثبت داد و ستد شدند. در غذایی ها نیز غناب که صف خرید بود با حجم معاملاتی کم به صف فروش نشست و مجددا صف خرید شد.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به وجامی در قیمت ۴۵۶.۷ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

رشد ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴ هزار و ۳۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، فولاد، فارس، تاپیکو، وبملت، نوری، وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، کالا، شستا، فولاد، فملی، برکت، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۸۳ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۳ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۵۲۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۳ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام کگهر، آریا، ارفع، شجم، صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، حسیر، سمگا، کرمان، غصینو، مدیریت است.

انتهای پیام./

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 23142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha