لیست جدید افزایش سرمایه در بورس

دیروز اطلاعیه‌های متعددی در سامانه کدال منتشر شد که بخشی از آنها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ روز گذشته اطلاعیه‌های متعددی در سامانه کدال منتشر شد که بخشی از آنها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت. در ادامه به تشریح چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است.
کسعدی: شرکت کارخانه‌ها کاشی و سرامیک سعدی طی اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵‌میلیارد تومان به ‌مبلغ ۵۰‌میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور افزایش تولید گرانول و سرامیک از طریق تجهیز خطوط تولید به دستگاه‌های جدید در تاریخ ۲۷/ ۰۹/ ۱۴۰۰در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

سمازن: شرکت سیمان مازندران اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۰۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴/ ۱۶۴ میلیارد تومان به مبلغ ۶/ ۲۴۶میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش و جبران مخارج انجام شده را دریافت کردند. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

باران: ‌ بیمه زندگی باران آگهی مطالبه مبلغ پرداخت نشده سرمایه دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ را در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است: به اطلاع می‌رساند که در مهلت قانونی بیش از ۹۸‌درصد از تعهد سهامداران تادیه شد. لازم به ذکر است که جهت تکمیل سرمایه و ثبت آن، کلیه سهامی که اقدامی جهت تادیه باقی‌مانده مبالغ آن صورت نگرفته است، باتوجه به آگهی‌های منتشره در روزنامه‌های خراسان و اطلاعات از روز دوشنبه مورخ ۰۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ از طریق بازار فرابورس عرضه خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند بر اساس مواد ۳۵ و ۳۶ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، سهامدارانی که تاکنون مبلغ تعهدی خود را واریز نکرده‌اند و تمایل دارند از فروش سهام خود جلوگیری کنند، می‌توانند حداکثر تا پایان روز یکشنبه مورخ ۰۵/ ۱۰/ ۱۴۰۰ نسبت به واریز مبلغ تعهدی به همراه خسارت دیرکرد و کلیه هزینه‌های مترتبه فروش اقدام و فیش واریزی را به شرکت ارائه کنند. بدیهی است از تاریخ ۰۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ امکان پرداخت مبالغ تعهدی توسط سهامداران مذکور وجود نداشته و فروش سهام تادیه نشده از طریق فرابورس انجام خواهد شد.

باتوجه به تغییر روزانه خسارت دیرکرد، سهامداران می‌توانند جهت محاسبه مبلغ قابل پرداخت، تعداد سهام تادیه نشده خود را در نرخ روز واریز ضرب و مبلغ حاصله را به حساب شرکت واریز کنند.

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 23141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha