رشد ۹ هزار و ۸۴۱ واحدی شاخص کل بورس/ چراغ سبز بورس به ۱۰ تصمیم حمایتی دولت + نقشه بازار

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۸۴۱  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۰۶ واحد رشد داشت. به نظر میرسد با انتشار جزییات ۱۰ تصمیم دولت برای بازار سرمایه بارقه هایی از امید در دل سهامداران جوانه زده است. بازار، امروز را با لیدری بانکی ها در مدار مثبت آغاز کرد. اگرچه حجم معاملات کم بود اما برتری خریداران امری مشهود بود. خودرویی ها، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی از جمله صنایعی بودند که با رشد تقاضا همراه شدند. من حیث المجموع سهم های بزرگ وشاخص ساز حمایت خوبی داشتند که اگر این روند ادامه دار باشد سهام‌ کوچک تر نیز در مسیر رشد قرار خواهندگرفت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۹ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۸۴۱  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۰۶ واحد رشد داشت.  به نظر میرسد با انتشار جزییات ۱۰ تصمیم دولت برای بازار سرمایه بارقه هایی از امید در دل سهامداران جوانه زده است. بازار، امروز را با لیدری بانکی ها در مدار مثبت آغاز کرد. اگرچه حجم معاملات کم بود اما برتری خریداران امری مشهود بود. خودرویی ها، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی از جمله صنایعی بودند که با رشد تقاضا همراه شدند. من حیث المجموع سهم های بزرگ و شاخص ساز حمایت خوبی داشتند که اگر این روند ادامه دار باشد سهام‌ کوچک تر نیز در مسیر رشد قرار خواهندگرفت.

فرآورده های نفتی در غیاب شبندر با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه کردند. شپنا و شتران متعادل و بر مدار مثبت بودند. شزنگ جز نمادهای پرعرضه گروه بود. بانکی ها امروز معاملات پرحجم و مثبتی داشتند. بزرگان بانکی همگی صف خرید بودند. وگردش و سمایه بانکی های صف فروشی بودند.

فلزات اساسی نیز متعادل و مثبت معامله شدند. فولاد و فملی نیز در محدوده صفر تا دو درصد مثبت حجم خوردند.

خودرویی ها نیز در ابتدای بازار شاهد رنج مثبت بودند. خبهمن و خساپا حوالی ۱ درصد مثبت و خودرو و خگستر نیز در محدوده ۱ درصد منفی معاملات خود را به پایان رساند. قطعه سازی ها غالبا منفی داد و ستد شدند. خنصیر، خچرخش و خکمک نیز از جمله نمادهای صف فروشی این گروه بودند.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها متعادل با گرایش مثبت معامله شدند. شاملا جز نمادهای مورد توجه گروه بود. دارویی ها متعادل با گرایش منفی داد و ستد شدند. در این گروه شاهد نوسان مثبت در نماد دکوثر بودیم. قندی ها بر مدار منفی حرکت کردند. قثابت تک نماد صف خریدی گروه بود. کانه های فلزی نیز با برتری فروشندگان درمدار تعادل داد و ستد شدند. کدما تک نماد پرتقاضای گروه بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به لکما در قیمت ۹۲.۴ تومان اشاره کرد که با صف خرید به معاملات خود پایان داد.

رشد ۹ هزار و ۸۴۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۸۴۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۴۰۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۶ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، پارسان، فارس، وبملت، کگل، فملی، وتجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، کالا، شستا، برکت، خساپا، فولاد، وتجارت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۹ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۴۳۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۲ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۲۱ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام شگویا، شجم، کگهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، سمگا، مادیرا، دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، مدیریت، شگویا، فجهان، چخزر، سمگا است.

انتهای پیام. /

۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 23110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha