رونالدو یک باشگاه برزیلی را هم خرید

مهاجم سابق برزیل توانست سهام عمده باشگاه کروزیرو را در کشورش خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از استار، رونالدو که در اوایل دهه ۱۹۹۰ در نوجوانی برای کروزیرو بازی می‌کرد و پیش از تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین مهاجمان مرکزی تاریخ فوتبال در این تیم بود، حالا مالک باشگاه محبوبش شد. او این معامله را با کمک بانک سرمایه‌گذاری برزیلی XP انجام داد.

رونالدو ۴۵ ساله ۴۰۰ میلیون ریال (۷۰ میلیون دلار) در باشگاه بلو هوریزونته سرمایه گذاری کرده است.

رونالدو بعد از خرید باشگاه کروزیرو گفت: من بسیار خوشحالم که این عملیات را به پایان رساندم. من شک ندارم که این تحول در تاریخ ورزش برزیل است. ما باشگاه هایی خواهیم داشت که قوی تر خواهند شد و ظرفیت سرمایه گذاری جهانی را خواهند داشت.

این دومین خرید برای مهاجم سابق پی اس وی آیندهوون، اینترمیلان، آث میلان، بارسلونا و کورینتیانس است. رونالدو در سال ۲۰۱۸  میلادی نیز ۵۱ درصد از سهام باشگاه رئال وایادولید اسپانیا را خریداری کرد. در برنامه ال لارگرو اعلام شد که ستاره سابق برزیلی ۳۰ میلیون یورو، برای خرید باشگاه اسپانیایی هزینه کرده است و ریاست این تیم را نیز بر عهده خواهد گرفت. به این ترتیب سفیر رئال مادرید با این هزینه بدهی ۲۵ میلیون یورویی را برطرف خواهد کرد. 

نه رونالدو و نه کروزیرو جزئیات قابل توجهی ارائه نکردند، اما فدراسیون فوتبال برزیل در بیانیه ای گفت: به دنبال کمک به صنعت فوتبال برزیل با حرفه ای سازی، سرمایه گذاری و باز کردن فرصت های جدید این اتفاق صورت گرفت. 

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 23060
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha