بالاخره چراغ سبز بازار سهام روشن شد/ رشد ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۲هزار و ۳۳۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۷۰ واحد رشد داشت. بازار امروز با برتری تقاضا و افزایش نمادهای مثبت آغاز بکار کرد و از همان دقایق ابتدایی بازار شاهدگرایش مثبت به خودرویی ها و حرکت بزرگان بانکی به سمت سقف قیمتی بودیم. با اعلام خبر رییس سازمان بورس مبنی بر راهکارهایی برای تقویت بازار سرمایه و بحث افزایش قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه و تصویب بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی در دل سهامداران روزنه امیدی ایجاد شده و منتظر اخبار مثبت و بهبود شرایط هستند. اما همچنان بازار کم رمق و ارزش معاملات پایین است.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲۷ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۲هزار و ۳۳۶  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۷۰ واحد رشد داشت. بازار امروز با برتری تقاضا و افزایش نمادهای مثبت آغاز بکار کرد و از همان دقایق ابتدایی بازار شاهدگرایش مثبت به خودرویی ها و حرکت بزرگان بانکی به سمت سقف قیمتی بودیم. با اعلام خبر رییس سازمان بورس مبنی بر راهکارهایی برای تقویت بازار سرمایه و بحث افزایش قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه و تصویب بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی در دل سهامداران روزنه امیدی ایجاد شده و منتظر اخبار مثبت و بهبود شرایط هستند. اما همچنان بازار کم رمق و ارزش معاملات پایین است.

پالایشی ها مثبت و متعادل بودند. شپنا و شبندر و شتران بر مدار مثبت حرکت کردند. روغنی ها اما متعادل با گرایش منفی داد و ستد شدند.

بانکی ها همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند. بزرگان گروه در محدوده ۲ الی ۴ درصد مثبت معامله شدند. از جمله صف فروش های گروه بانکی می توان به بانک سامان و سرمایه و کار آفرین اشاره کرد.

خودرویی ها امروز با گرایش مثبت و پر تقاضا افزایش قیمت را  تجربه کردند. خودرو، خبهمن و خساپا با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. خگستر نیز نزدیک به سقف قیمتی خود معامله شد.

فلزات اساسی امروز مثبت و متعادل داد و ستد شدند. در غیاب ذوب، فولاد و فملی در محدوده قیمیت ۱% مثبت معامله شدند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها نیز با گرایش مثبت و متعادل نوسان قیمت را تجربه کردند. قندی ها فشار فروش داشتند. سیمانی ها نیز متعادل با گرایش مثبت معامله شدند. دارویی ها متعادل و منفی معامله شدند. دسانکو و داسوه نمادهای صف خریدی گروه خود بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به کیسون در قیمت ۱۶۰.۹ تومان اشاره کرد که با صف فروش ۱۲ میلیونی بسته شد.

رشد ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۴۷۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شپدیس، پارسان، کگل، خودرو، فملی، فولاد، نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، خساپا، انرژی۳، فولاد، خستگر، فسبزوار از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۵ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۵۶۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۷ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام شگویا، فرابورس، آریا، سمگا، بمپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، فتوسا، مدیریت، سغدیر، کرمان، شاروم است.

انتهای پیام. /

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 23040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha