️استیضاح "فاطمی امین" کلید خورد / وزیر صمت اولین مردودی دولت سیزدهم؟

پروسه استیضاح نخستین وزیر صمت دولت سیزدهم، توسط لطف الله سیاهکالی نماینده قزوین کلید خورد و نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای رسمیت بخشیدن به آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛یافته های اقتصادآنلاین حاکی از جریان یافتن استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در مجلس یازدهم است. به گفته برخی منابع آگاه، استیضاح وزیر صمت از روز چهارشنبه ۲۳آذر ماه، در مجلس کلید خورده و نمایندگان از آن مطلع هستند. 

پروسه استیضاح نخستین وزیر صمت دولت سیزدهم، توسط لطف الله سیاهکالی نماینده قزوین کلید خورد و نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای رسمیت بخشیدن به آن هستند.فاطمی امین حدود چهار ماه پیش به عنوان وزیر صمت دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تاریخ سوم شهریور ماه ۱۴۰۰، با ۲۰۵ رای موافق،۶۰ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و ۶ رای سفید با تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی سید رضا فاطمی امین موافقت کرده بودند.لازم به ذکر است؛ در صورت استیضاح وزیر صمت، سید رضا فاطمی امین نخستین عضو کابینه سیزدهم خواهد بود که از مجلس کارت قرمز گرفته و دولت را ترک خواهد کرد.

در همین ارتباط سیدجواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو از جمع آوری امضا برای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم خبرداد.

از سوی دیگر علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به خبر جمع‌آوری امضاء از سوی نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایندگان مجلس در هفته جاری از حوزه‌های انتخابیه سرکشی می‌کنند بنابراین در مجلس حضور ندارند و امکان جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون صنایع نیز با فاطمی‌امین وزیر صنعت توافق کرده تا کارگروهی مشترک دولت و مجلس، در مورد افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون صنایع به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه قیمت خودرو است، گفت: بر این اساس با وزیر صنعت جلساتی برگزار شده و به توافقی دست یافته‌ایم و به دنبال حل موضوع هستیم؛ قطعاً استیضاح آخرین مرحله است و هنوز کمیسیون به چنین تصمیمی در مورد وزیر صنعت، معدن و تجارت نرسیده است 

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 23033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha