آغاز بارش باران در نیمه غربی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: در غرب، جنوب غرب و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی گفت: امشب در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز و بخش‌هایی از گیلان و مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: این شرایط شنبه در غرب، جنوب غرب، سواحل غربی خلیج‌فارس، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از مازندران و گیلان ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: در نواحی شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود. روز یکشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی به نواحی جنوب غرب سواحل غربی خلیج‌فارس و بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور محدود خواهد شد.

او گفت: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید مجدد در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و بخش‌هایی از اصفهان، شمال فارس و جنوب استان‌های مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه به تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و در جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس بارش باران پیش بینی می‌شود.

او گفت: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است و بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کم ترین آن ۴ درجه است. 

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
کد خبر: 23024
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha