محسنی‌اژه‌ای: سهم دستگاه قضایی از کل بودجه ۲/۹ درصد است که همین را هم نداده‌اند!

رئیس قوه قضاییه گفت:سهم دستگاه قضایی از کل بودجه ۲/۹ دهم است که در سال‌های گذشته همین را هم نداده‌اند و تمام تلاشمان را می‌کنیم همین میزان را بتوانیم اخذ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی گلستان اظهار کرد: خداوند را باید از باب همه نعمت‌هایش شکر کنیم.

وی ادامه داد: اگر در انجام مسوولیت توانستیم رضای حق تعالی را بدست بیاوریم ما پیروزیم و اگر نتوانستیم، ما شکست خورده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: برای همه هوای نفس و شیطان و شیطان صفتان هستند اما برای برخی از حرفه‌ها و مشاغل این سه دشمن بیشتر تلاش می‌کنند.

اژه‌ای بیان کرد: انشاالله به مشکلات شما کارکنان دستگاه قضایی واقف هستیم و معاونان نیز کاملا به مشکلات واقف هستند و هرآنچه در توان دارم برای حل مشکلات می‌گذارند.

وی اضافه کرد: برخی از مسائلی هم وجود دارد که همه مردم با آن روبرو هستند و فقط مختص کارکنان دستگاه قضایی نیست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز فشار فوق‌العاده اقتصادی بر کشور وارد شده و در این مسیر در کنار فشارهای بین‌المللی ضعف مدیریتی در داخل کشور هم کار را سخت کرد.

اژه‌ای گفت: دشمن بر این تصور و باور است که می‌تواند با این فشارها کشور و مردم را از پای درآورد.

وی افزود: اما من معتقدم با تلاش‌های همه جانبه دولت و مردم می‌توانیم پیروز شویم و دشمن را شکست دهیم.

رئیس قوه قضاییه درباره حقوق کارکنان دستگاه قضایی بیان کرد: به اندازه هیچ کاری به اندازه این موضوع وقت نگذاشتیم و به صورت موردی و ویژه بر این موضوع پرداختیم و ۱۰ نشست را درباره این موضوع در مجلس شورای اسلامی داشته‌ام.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: درخواست‌ها و مشکلات باید برای مجلس شورای اسلامی گفته و بیان شود تا بتوان مسائل را با سرعت بیشتری حل کرد.

وی افزود: در هیچ وقتی نبوده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تعداد قابل توجهی از قوه قضاییه حمایت کند و امروز نمایندگان بیش از ما به فکر معیشت کارکنان است و این تغییر نگاه حاصل تلاش تمامی مدیران دستگاه قضایی در عرصه ملی و استانی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم هر هفته روسای قوا جلسات مختلف باهم داشتند و با جدیت موضوعات مختلف را پیگیری کرده‌ایم و این تلاش‌ها ادامه دارد.

* قرار نبود شورای حل اختلاف دستگاه دولتی شود

محسنی‌اژه‌ای افزود: قرار نبود شورای حل اختلاف دستگاه دولتی شود و قرار بود از ظرفیت‌های مردمی برای این شورا استفاده شود .

وی اضافه کرد: قرار بر این بود سالانه ۳ هزار و ۲۰۰ نیرو به دستگاه قضایی جذب شود اما تازه تلاش‌ها منتج به آن شد که بتوانیم مجوز این امر قانونی را از دولت بگیریم.

رئیس قوه قضاییه در خصوص‌ بی‌اعتباری اسناد عادی در کشور بیان کرد: بارها برای این موضوع پیگیری کردیم و جلسه گذاشتیم و با مقام معظم رهبری صحبت شده، جلسات با شورای نگهبان و مجلس گذاشته‌ایم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

محسنی‌اژه‌ای درباره موضوع پرهیز از جرم‌انگاری تاکید کرد: سیاست ما بر این است که جرم‌انگاری جدید نشود زیراتا الان بیش از ۲ هزار عنوان جرم داریم و این شدت جرائم قوه قضاییه را خسته کرده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌ها کاهش ورودی است و یکی از عوامل کاهش ورودی کاهش جرم‌انگاری گذشته و جرم انگاری جدید است.

رئیس قوه قضاییه درباره اضافه کاری‌های دستگاه‌های دیگر و قوه قضاییه گفت: ۱۶ دستگاه را شناسایی کردیم که در نظر رفاهی و ردیف‌های جانبی از دستگاه قضایی بیشتر بود که تقاضا کردیم این رفاهی را به نیروهای ما هم بدهند.

سهم دستگاه قضایی از کل بودجه ۲/۹ دهم است که در سال‌های گذشته همین را هم نداده‌اند

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: موضوع بیمارستان و خدمات درمانی به کارکنان دستگاه‌های قضایی مورد نظر ما هم هست اما باید دید ساخت بیمارستان و اداره کردن آن آیا ممکن و به صرفه است یا می‌شود با تصمیمات دیگر خدمات درمانی مناسبی را به کارکنان ارائه داد.

وی اضافه کرد: سهم دستگاه قضایی از کل بودجه ۲/۹ دهم است که در سال‌های گذشته همین را هم نداده‌اند و تمام تلاشمان را می‌کنیم همین میزان را بتوانیم اخذ کنیم.

رئیس قوه قضاییه درباره تعطیلات دستگاه قضایی در روز پنجشنبه تصریح کرد: این موضوع امکان‌پذیر نیست و حتی تصمیم‌گیری درباره این موضوع توسط دستگاه قضایی به تنهایی امکان‌پذیر نیست چون دستگاه‌های دیگر هم در استان‌ها پنجشنبه تعطیل نیستند.

۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 22999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha