پیکر حاج‌احمد متوسلیان به تهران برگشته است؟

داودآبادی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با تاکید بر این‌که حاج احمد متوسلیان و سه همراهش به دست فالانژهای لبنان به شهادت رسیده‌اند، اعتقاد دارد پیکر این سردار سپاه، به تهران منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛حمید داودآبادی، نویسنده و راوی دفاع مقدس که تاکنون سه کتاب درباره حاج احمد متوسلیان منتشر کرده است، با اشاره به ماجرای شهادت حاج احمد متوسلیان گفت: «دو شیعه لبنانی به نام‌های عماد و فواد که مخفیانه به دنبال حاج احمد رفته بودند، شاهد شهادت ایشان بوده‌اند و براساس آنچه می‌گویند، بین فالانژها و ایرانی‌ها درگیری می‌شود، حاج احمد عصبانی شده از ماشین بیرون می‌آید و او را هدف قرار داده و به شهادت می‌رسانند.»

نویسنده کتاب «سی‌وهفت سال»، ادامه داد: «با شهید غنضفر رکن‌آبادی که در سال ۸۹ سفیر ایران در لبنان بود، دیداری داشتم. رکن‌آبادی در این دیدار به اظهارات دو جوان لبنانی که در روز ربوده شدن آن چهار نفر، سوار بر ماشین پشت‌سر آن‌ها بوده‌اند و همه آنچه را بین گروگان‌ها و گروگانگیران روی داده، از نزدیک دیده‌اند، اشاره کرد. اما هرچه اصرار کردم حداقل نام آن‌ها را که امروز از نیروهای مقاومت اسلامی و کاملا در دسترس هستند بگوید، نگفت. ۲۵ سال دنبال این دو اسم بودم. بر حسب اتفاق در یک مصاحبه متوجه اسم این دو نفر شدم. برای شنیدن داستان از زبان آن‌ها تا لبنان رفتم و جالب است، آن‌جا به من گفته شد که تو اولین ایرانی هستی که برای گرفتن اطلاعات این افراد آمده‌ای.»

او در این زمینه توضیح داد: «سال ۹۷ قصدم این بود که کار را تمام کنم.به سراغ آقای محسن رضایی رفتم، ایشان هم معتقد بود که حاج احمد شهید شده است. متوجه شدم چندین کمیته موضوع پرونده شهادت حاج احمد را پیگیری کرده‌اند و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. در دیداری با حاج قاسم سلیمانی، به ایشان گفتم: «سالهاست روی پرونده شهادت حاج احمد کار کرده‌ام»، گفتند: «به چه نتیجه‌ای رسیدی؟»، گفتم به این نتیجه رسیدم که ایشان شهید شده‌اند، گفت: «هر چهار نفر آن‌ها شهید شده‌اند». سردار پرسید: «دیگر به چه نکته‌ای رسیدی؟»، گفتم «به این‌که پیکر ایشان تهران است»، حاج قاسم گفت: «چهارتای آن‌ها تهران هستند»، گفتم: «یعنی چی سردار؟ من فقط برای وجود حاج احمد دلیل دارم». سردار پاسخ داد: «قطعا هر چهار نفر همان شب به شهادت رسیده‌اند». در ادامه گفت: «ما چند وقت پیش تبادلی با قوات اللبنانیه داشتیم، از آن‌جایی‌که می‌گفتند که پیکرشان را دفن کردند، پیکرها را به ما دادند. اکنون هم پیکرها تهران است، اما ظاهرا می‌گویند دی ان‌ای آن‌ها همخوانی ندارد.»

داوودآبادی با تاکید بر این‌که برای تمام حرف‌هایش دلیل دارد، افزود: «من اعلام می‌کنم که به انتهای پرونده رسیده‌ام و بحث‌های دیگر تکراری است. یک برگ پرونده در دستگاه قضایی ایران و لبنان درباره ایشان وجود ندارد و حتی به‌عنوان سوژه به این پرونده نگاه نمی‌کنند. تا امروز بیش از ۳۰ سال روی این پرونده کار کرده‌ اما یک دلیل مبنی بر زنده بودن این افراد پیدا نکرده‌ام.»

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 22973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha