توئیت‌های ماسک برای فروش سهام تسلا دردسرساز شد

فعالیت ایلان ماسک دوباره در شبکه‌های اجتماعی دردسر ساز شده است. این بار شکایتی از تسلا به دلیل کاهش ارزش سهام شرکت در پی پست‌های وی در این شبکه‌ها ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، دیوید واگنر یکی از سرمایه‌گذاران تسلا خواهان دسترسی به اسناد داخلی است تا مشخص شود آیا تسلا و ماسک توافقنامه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده‌اند و از سوی دیگر اعضای هیئت مدیره در انجام وظیفه سرپرستی خود شکست خورده‌اند یا خیر.

مالک تسلا در سال ۲۰۱۸ میلادی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را تسویه کرد. این شکایت مربوط به توئیت‌های وی درباره خصوصی‌شدن شرکت بود و در پی تسویه او توافق کرد وکلای شرکت توئیت‌هایش را قبل از انتشار تایید کنند.

اما شکایت جدید مربوط به توئیت‌های وی در ماه میلادی قبل است. پس از آنکه ماسک اعلام کرد در صورت موافقت فالوئرهای حساب توئیترش ۱۰ درصد از سهام خود را می‌فروشد، در ۶ نوامبر ارزش سهام تسلا حدود یک چهارم کاهش یافت. او از آن زمان بخشی از سهام‌هایش به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را فروخته است.

شکایت مذکور که در دادگاه دلاور ثبت شده، خواهان دسترسی به سوابق و اسناد مربوط به توئیت‌های ماسک از جمله اسنادی است که نشان دهد پیام‌های مربوط به فروش سهام وی بررسی یا از قبل تایید شده‌اند.

در ماه مارس نیز یکی دیگر از سهامداران تسلا از ماسک و هیئت مدیره شرکت شکایت کرد. او بنیانگذار تسلا را به نقض قوانین تسویه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ۲۰۱۸ میلادی و قراردادن سهامداران در معرض میلیاردها دلار خسارت متهم کرد.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴
کد خبر: 22972
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha