رشد هزار و ۳۷۷ واحدی شاخص کل بورس/ فرابورس همچنان نزولی + نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۳۷۷  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹۶۰ واحد افت داشت. بازار امروز همچون روز گذشته با تعادل و در مدار مثبت آغاز به کار کرد، اما نتوانست در این مسیر باقی بماند و در نیمه دوم با برتری فروشندگان مواجه و فشار عرضه بیشتر شد و در این فشار عرضه درصنایع کوچک افزایش یافت تا جایی که شاخص هموزن قرمز پوش شد. البته منفی های بازار به صورت چشمگیری با حجم خوب معامله شد. در بازار دلار شاهد رنج مثبت بودیم و دلار توانست مجددا وارد کانال ۳۰.۰۰۰ تومان شود. کاهش دوباره قیمت نفت به دلیل تشدید نگرانی از امیکرون نیز تابلو بازار نفتی ها رو قرمزرنگ کرد. اگر روند مذاکرات شفاف تر شود، اثر روانی فاکتورهای سیاسی از روی بازار برداشته می‌شود و بازار به تعادل نسبی در روند معاملاتی می رسد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۲۴ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با هزار و ۳۷۷  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۹۶۰ واحد افت داشت. بازار امروز همچون روز گذشته با تعادل و در مدار مثبت آغاز به کار کرد، اما نتوانست در این مسیر باقی بماند و در نیمه دوم با برتری فروشندگان مواجه و فشار عرضه بیشتر شد و در این فشار عرضه درصنایع کوچک افزایش یافت تا جایی که شاخص هموزن قرمز پوش شد. البته منفی های بازار به صورت چشمگیری با حجم خوب معامله شد. در بازار دلار شاهد رنج مثبت بودیم و دلار توانست مجددا وارد کانال ۳۰.۰۰۰ تومان شود. کاهش دوباره قیمت نفت به دلیل تشدید نگرانی از امیکرون نیز تابلو بازار نفتی ها رو قرمزرنگ کرد. اگر روند مذاکرات شفاف تر شود، اثر روانی فاکتورهای سیاسی از روی بازار برداشته می‌شود و بازار به تعادل نسبی در روند معاملاتی می رسد.

پالایشی ها متعادل بودند. شبندر، شتران و شپنا در محدوده قیمت صفر تابلو معاملات خود را به پایان رساندند.

گروه خودرو و قطعات نیز متعادل معامله شدند. درخساپا و خبهمن با استقبال خریداران شاهد رنج کشی مثبت بودیم و خزامیا پر تقاضا در سقف قیمتی خود به  صف نشست. خودرو و خگستر نیز در محدوده ۲درصدمنفی داد و ستد شدند. فلزات اساسی نیز با برتری خریداران داد و ستد شدند. در غیاب ذوب، فولاد در مرز حمایتی ۹۸۰ تومان و فملی در محدوده صفرتابلو بر مدار تعادل بودند. فالوم و فاهواز نمادهای پرعرضه گروه بودند و فاهواز در میانه بازار مشمول تعلیق نماد تا تاریخ ۲۷/۹ شد. بانکی ها متعادل بودند. بزرگان بانکی از جمله وبصادر، وتجارت و وبملت نزدیکی صفر تابلو معامله شدند. وگردش نیز امروز هم صف فروش بود.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها متعادل و با گرایش مثبت معامله شدند. از جمله صف خرید های گروه می توان به شفن، شبصیر و شرنگی اشاره کرد. قندی ها با گرایش منفی داد و ستد شدند. غذایی ها نیز بر مدار منفی بودند. دو نماد غدام و غالبر صف خرید بودند. دارویی ها معاملاتی متعادل داشتند. داسوه تک نماد صف خریدی گروه خود بود. گروه سیمانی نیز نمایی قرمز رنگ داشت.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به خصدرا در قیمت ۲۰۷.۳ تومان اشاره کرد که با صف فروش ۳۸ میلیونی بسته شد.

رشد هزار و ۳۷۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۳۷۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۹۶۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۴۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۹ هزار معامله به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد میدکو، فملی، شفن، کچاد، نوری بیشترین تاثیر مثبت و سهام خودرو، مبین بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، فولاد، شستا، کالا، خگستر، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۰ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۵۷۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۰ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شبصیر، مادیرا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سمگا، ارفع، کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، سغدیر، مدیریت، فجهان، کرمان، گدنا است.

انتهای پیام./

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 22962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha