سامسونگ به دنبال استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر است

به تازگی اخباری از شرکت سامسونگ منتشر شده که اعلام می‌کند این شرکت به دنبال استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گوشی‌های آینده خود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۲۰۱۹ بود که شرکت‌‎های سازنده تلفن‌های هوشمند به فکر استفاده از نمایشگر تمام صفحه با بریدگی یا پانچ که محل قرارگیری دوربین است افتادند؛ محل قرارگیری دوربین در نمایشگرهای تمام صفحه ابتدا به صورت یک بریدگی در وسط نمایشگر بود که الگوی آن از روی گوشی iPhone X برداشته شد. اما پس از گذشت یکسال شرکت سامسونگ به فکر استفاده از یک پانچ یا همان حفره در نمایشگر خود افتاد که محل قرارگیری آن در گوشی‌های این شرکت بین وسط و گوشه صفحه متفاوت بود.

اما ظاهرا استفاده از پانچ یا بریدگی در گوشی‌های این شرکت برای بسیاری از کاربران آزار دهنده بوده و شرکت سامسونگ نیز سعی کرده است در گوشی آخر خود یعنی Note 20 Ultra حفره دوربین را تا جای ممکن کوچک کند؛ ولی هنوز هم این حفره برای بسیاری از کاربران آزار دهنده است و اخبار جدید منتشر شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد شرکت سامسونگ به دنبال حذف کامل این حفره و استفاده از دوربین زیر صفحه نمایش است.

احتمال استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گوشی Galaxy Z Fold 3

اخباری که در فضای مجازی درباره استفاده شرکت سامسونگ از دوربین زیر نمایشگر منتشر شده بود در ابتدا به گوشی‌های S21 و Note 21 مربوط می‌شد اما ظاهرا زیرساخت‌های لازم برای استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گوشی‌های این شرکت مهیا نشده و شرکت سامسونگ قصد استفاده از دوربین زیر نمایشگر را در گوشی تاشو بعدی خود دارد.

گفتنی است فقط دو هفته از زمان عرضه گوشی Galaxy Z Fold 2 در بازار می‌گذرد و برای عرضه Galaxy Z Fold 3 در بازار حداقل باید تا سال آینده منتظر ماند. از طرفی هم نباید فراموش کرد که ساخت یک گوشی با چنین قابلیتی خرج بسیار زیادی را برای سامسونگ به همراه خواهد داشت و طبیعتا تا زمانی که اکثر گوشی‌های دنیا از دوربین زیر نمایشگر استفاده نکنند، قیمت این نوع گوشی‌ها بسیار بالا خواهد بود. با این حال هنوز شرکت سامسونگ به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است و باید منتظر انتشار اخبار رسمی از سوی سامسونگ باشیم.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 2296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha