سرنوشت عجیب وزنه بردار زن ایرانی در ازبکستان!

در حالی دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان را از دست داد که هیچ خبری دال بر اعزام نشدن وی به ازبکستان از سوی فدراسیون منتشر نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، مسابقات گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه) به وقت تهران آغاز خواهد شد و قرار بود الناز باجلانی نماینده ایران در این دسته به مصاف رقیبان خود برود. در حالی که بیشتر رسانه‌ها منتظر رقابت باجلانی با دختران وزنه‌بردار دنیا بودند اخباری در فضای مجازی منتشر شد که دختر کردستانی وزنه‌برداری ایران به تاشکند اعزام نشده است. 

پیگیری خبرنگار ایرنا از فدراسیون این مساله را تایید کرد و روابط عمومی فدراسیون، دلایل اعزام نشدن باجلانی به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ بزرگسالان جهان را مصدومیت در آخرین روز تمرینات اعلام کرد.

اعلام مصدومیت باجلانی و اعزام نشدن وی به مسابقات قهرمانی جهان در حالی است که تیم ملی وزنه‌برداری زنان و مردان ایران روز جمعه (۱۹ آذر) به رقابت‌ها اعزام شد.

بی‌خبری از اعزام نشدن یکی از دختران وزنه‌بردار به مسابقات جهانی، خبرنگاران این حوزه را دچار سردرگمی کرده و برخی تا ساعت منتهی به رقابت باجلانی منتظر خبری از وی در ازبکستان بودند. 

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۶ آذر در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

سایت فرارو هم اینگونه به استقبال این خبر رفته است :
تیم ملی وزنه‌برداری قرار بود با چهار وزنه بردار دختر در مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان شرکت کند که اکنون مشخص شده تیم سه نفره است. پیش از این نام فاطمه یوسفی، الناز باجلانی، یکتا جمالی و الهام حسینی اعلام شده بود و حتی نام باجلانی در لیست نهایی وزنه برداران حاضر در قهرمانی جهان و گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم قرار دارد.

اکنون مشخص شده که باجلانی اصلا به مسابقات اعزام نشده است و پس از پیگیری‌ها گفته شد که، چون در دقیقه ۹۰ مصدوم شده از اعزام جا ماند.

برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۱ تاشکند + جدول و نتایج

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
کد خبر: 22933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha