افت ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی شاخص کل بورس / فشار عرضه کاهش یافت + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۷۵۱  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۷۳۴ واحد افت داشت. بازار با گرایش منفی و کم حجم معاملات خود را آغاز کرد. فشار عرضه ها به نسبت روز گذشته اندکی کاهش داشت. سهامداران خودرویی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با فروشندگان بودند و اگر این گروه با بازار همراهی می کرد بازار امروز می توانست اوضاع بهتری داشته باشد. در مقابل صنایعی نظیر پالایشی و شیمیایی ها راه خود را جدا کردند و رو به بالا حرکت کردند. البته بانکی ها و فلزات اساسی ها هم از این افزایش تقاضا بی بهره نبودند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه دوشنبه ( ۲۳ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۷۵۱  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۷۳۴ واحد افت داشت.  بازار با گرایش منفی و کم حجم معاملات خود را آغاز کرد. فشار عرضه ها به نسبت روز گذشته اندکی کاهش داشت. سهامداران خودرویی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با فروشندگان بودند و اگر این گروه با بازار همراهی می کرد بازار امروز می توانست اوضاع بهتری داشته باشد. در مقابل صنایعی نظیر پالایشی و شیمیایی ها راه خود را جدا کردند و رو به بالا حرکت کردند. البته بانکی ها و فلزات اساسی ها هم از این افزایش تقاضا بی بهره نبودند.

نفتی ها امروز همسو با نوسان منفی جهانی ها به ‌دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از کاهش تقاضای نفت پس از اعمال محدودیت‌های دوباره در اروپا و آسیا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا متعادل شروع به کار کردند اما پس از دقایقی با تقاضای خوبی روبرو شده و تحت تاثیر رنج های مثبت وارد دامنه مثبت قیمتی شدند. شتران و شپنا نزدیک صفر تابلو و شبندر حدود دو درصد مثبت به معاملات خود پایان دادند.

سقف گذاری ریالی برای نرخ خوراک پالایشی  در بودجه ۱۴۰۱ از جمله عوامل موثر در معاملات مثبت گروه پالایشی بود. خودرویی ها نیز با فشار فروش و پر عرضه داد و ستد شدند. سفارشات فروش سنگین در نماد خودرو برای چندبار باعث صف فروش شدن نماد شد و در نهایت خودرو، خساپا و خگستر با صف فروش به معاملات خود پایان دادند و خبهمن در پایانی حدود ۲ درصد منفی به کار خود خاتمه داد.

فلزات اساسی نیز امروز با گرایش منفی، نوسان قیمت را تجربه کردند. در غیاب ذوب، فملی و فولاد در محدوده قیمت ۰.۵ درصد منفی تا ۰.۵درصد مثبت داد و ستد شدند و تلاش فولاد برای پس گرفتن سطح روانی ۱۰۰۰ تومانی بی نتیجه ماند. در گروه بانکی بزرگان گروه از جمله وبملت، وتجارت و وبصادر نزدیکی ۱ درصد منفی داد و ستد شدند و شاهد فشار فروش بودند و نیز بانک ایران زمین تنها نماد سبزپوش گروه بود.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. دارویی ها نیز منفی داد و ستد شدند. نمادهای دروز و داسوه صف خرید دارویی ها بودند. قندی ها یکپارچه منفی بودند و قتربت تنها نماد سبز رنگ و صف خریدی قندی ها بود. غذایی ها نیز منفی بودند و در این بین غناب تک نماد صف خریدی گروه بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به وگردش در قیمت ۱۱۴۹.۹ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

افت ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۷۵۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۷۳۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۴۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۳ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد خودرو، وغدیر، خساپا بیشترین تاثیر منفی و سهام فولاد، شپدیس، شبندر، پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، خساپا، فولاد، شبندر، برکت، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۷۲ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۲ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۵۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام اریا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای هرمز، زاگرس، سمگا، فرابورس، وهور، شجم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فرابورس، سغدیر، آریا، رافزا، فجهان، مدیریت است.

انتهای پیام. /

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 22926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha