۱۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

منظور گفت: به میزان ۵۰ درصد مالیاتی که اکنون وصول می کنیم، فرار مالیاتی داریم که حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه میزان افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ از چه محلی تامین خواهد شد و آیا پایه های مالیاتی جدیدی خواهیم داشت، گفت: رشدی که در مورد درآمدهای مالیاتی در بودجه عنوان شده ، بر اساس کوشش مالیاتی است، یعنی با جلوگیری از فرارهای مالیاتی این درآمدها را افزایش دهیم.

او ادامه داد: البته امیدواریم که با اجرای قانون ارزش افزوده جدید و سامانه مودیان وصول مالیات را تسهیل کنیم. ما امید زیادی به ایجاد پایه های مالیاتی جدید در سال بعد نداریم. به نظر می رسد که در سال ۱۴۰۲ ایجاد پایه های مالیاتی جدید را خواهیم داشت.

منظور در پاسخ به میزان فرارهای مالیاتی در کشور توضیح داد: به میزان ۵۰ درصد مالیاتی که اکنون وصول می کنیم، فرار مالیاتی داریم. امسال به میزان ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیاتی است که در قانون برای ما تکلیف شده است، ۵۰ درصد این مقدار یعنی ۱۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

او گفت: امیدواریم که بتوانیم طرح جهش و تحول مالیاتی را در این دوره به سرانجام برسانیم. محورهای اصلی این طرح نیز جلوگیری از فرارهای مالیاتی، ساماندهی معافیت های مالیاتی و ایجاد پایه های مالیاتی جدید است.

منظور در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: تلاش همه جانبه ای در مجلس و سازمان مالیاتی برای ایجاد زیرساخت های آن و به ویژه سامانه صدور صورتحساب های مالیاتی را هر چه زودتر اجرایی کنیم. سعی می کنیم که تا پایان سال جاری این سامانه را تولید و به بهره برداری آزمایشی قرار دهیم تا اینکه در سال آینده با فراخوان مودیان، وصول مالیات بر ارزش افزوده را در چارچوب سامانه مودیان انجام دهیم.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 22893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha