رشد عجیب درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه ا فعالان اقتصادی به هوش باشند!

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت منابع حاصل از مالیات را به ۵۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش داده که نسبت به بودجه سال گذشته معادل ۶۱.۸ درصد زیاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، جزئیات منابع بودجه دولت در سال آینده نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی از ۳۲۵ هزار میلیارد تومان به ۵۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل ۶۱.۸ درصد افزایش داشته است.

سهم مالیات اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده ۱۳۳ هزار میلیارد تومان ۱۳۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان است که در مقایسه با رقم بودجه سال جاری (۵۹ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان) بیش از ۲ برابر افزایش یافته است. 

سهم مالیات بر درآمدها در لایحه بودجه سال آینده نیز ۸۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با رقم ۵۴ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان در بودجه سال جاری معادل ۵۵ درصد زیاد شده‌ است. 

کاهش ۲۶ درصدی مالیات بر ثروت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

علاوه بر این، میزان مالیات بر ثروت ۲۷ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به سهم ۳۴ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان این مالیات در بودجه سال جاری، تقریبا ۲۶ درصد کاهش یافته است. 

همچنین، رقم مالیات واردات در لایحه بودجه سال آینده معادل ۷۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که در مقایسه با مصوبه بودجه سال جاری (۵۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) ۴۲.۵ درصد افزایش یافته است. 

از سوی دیگر، مالیات کالاها و خدمات در لایحه بودجه سال آینده معادل ۲۰۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. این در حالی است که این رقم در بودجه سال جاری ۱۲۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان است که به میزان ۶۶.۳ درصد رشد داشته است. 

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 22851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha