۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
کد خبر: 22755
۵ درمان طبیعی فشار خون

پنج راهکار طبیعی برای کنترل فشار خون را ، در گزارش امروز دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ فشار خون بالا یک بیماری خطرناک است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این حالتی است که در آن فشار خون در برابر دیواره رگ ها به حد خطرناکی می رسد که به مرور زمان می‌تواند به قلب آسیب برساند و جای خود را به مشکلات قلبی مانند سکته مغزی و حمله قلبی بدهد. پس از شناسایی، این بیماری نباید بدون درمان رها شود، در غیر این صورت می‌تواند کشنده باشد. خوشبختانه راه های زیادی برای کنترل سطح فشار خون وجود دارد. دارو فقط یک راه است و راه های دیگر درمان های طبیعی هستند که می‌توانند در طولانی مدت به کنترل فشار کمک کنند. در اینجا ۵ راه برای کنترل فشار خون آورده شده است.

مصرف سدیم را کاهش دهید

فشار خون پایین

چندین مطالعه فشار خون بالا را با مصرف بیش از حد سدیم مرتبط دانسته اند. سدیم همچنین می‌تواند دلیلی برای سکته مغزی باشد. حتی یک کاهش اندک در میزان مصرف روزانه سدیم می‌تواند در صورت فشار خون بالا، فشار را ۵ تا ۶ میلی متر جیوه کاهش دهد. اثرات مصرف سدیم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. حتی به طور کلی، افراد باید مصرف غذاهای فرآوری شده نمک را محدود کنند تا سالم بمانند. افراد عادی نباید بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک در روز داشته باشند.

مصرف پتاسیم را افزایش دهید

فشار خون پایین

پتاسیم یک ماده مغذی ضروری برای همه کسانی است که از فشار خون بالا رنج می برند. این ماده معدنی مورد نیاز بدن در مقادیر کم به خلاص شدن از شر سدیم اضافی کمک می کند و فشار روی رگ های خونی را کاهش می دهد. غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده عمدتاً سرشار از سدیم هستند و برای متعادل کردن آن باید غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری به رژیم غذایی اضافه کنید. برخی از غذاهایی که ممکن است شامل شوند عبارتند از: سبزیجات: سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین، میوه ها: خربزه، موز، آووکادو، پرتقال و زردآلو و سایر موارد از جمله: آجیل و دانه ها، شیر، ماست، ماهی تن و سالمون .

به طور منظم ورزش کنید

فشار خون پایین

ورزش منظم برای هر فردی حیاتی است. مطالعات نشان می دهد که هر فردی برای حفظ سلامتی و کاهش خطر بیماری های مزمن باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به طور منظم ورزش کند. حتی برای همه کسانی که از مشکل فشار خون بالا رنج می برند ضروری تر است. ورزش منظم می‌تواند قلب شما را قوی تر کند، به آنها کمک کند خون را به طور موثرتر پمپاژ کنند و فشار روی رگ ها را کاهش دهند. حتی پیاده روی روزانه به مدت ۴۰ دقیقه برای حفظ سلامت و امنیت کافی است.

مصرف الکل را محدود کنید و سیگار را ترک کنید

فشار خون پایین

سیگار و الکل هر دو می‌توانند در افزایش فشار خون نقش داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که الکل می‌تواند در ۱۶ درصد موارد فشار خون بالا در سراسر جهان نقش داشته باشد. الکل و نیکوتین هر دو می‌توانند به طور موقت سطح فشار خون را افزایش داده و به رگ های خونی آسیب برسانند. از آنجایی که هر دو چیز به سلامت شما آسیب می رساند. بهتر است یک بار برای همیشه آنها را ترک کنید.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید

فشار خون پایین

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که حتی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و قند اضافه شده در غذاها نیز می‌تواند در افزایش فشار خون نقش داشته باشد. کاهش مصرف این دو ماده غذایی می‌تواند به مدیریت طبیعی سطح فشار خون کمک کند. غذاهایی مانند نان و شکر سفید به سرعت در جریان خون شما به قند تبدیل می‌شود و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود برای کاهش وزن از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنند. به جای آرد تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید و شکر سفید را می‌توان با دمنوش یا عسل جایگزین کرد.

۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
کد خبر: 22755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha