تخته گاز بازار سهام با بازگشایی خودروها/ رشد ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۴۴ واحد رشد داشت. بازار از همان ابتدا کار خود را متعادل مثبت شروع کرد. کلیت بازار به ویژه بزرگان شاخص ساز در مسیر صعودی پیش رفتند و در نهایت با بازگشایی خودرو و سایپا رشد ۱۱هزار واحدی شاخص را شاهد بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۷ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۴۴ واحد رشد داشت. بازار از همان ابتدا کار خود را متعادل مثبت شروع کرد. کلیت بازار به ویژه بزرگان شاخص ساز در مسیر صعودی پیش رفتند و در نهایت با بازگشایی خودرو و سایپا رشد ۱۱هزار واحدی شاخص را شاهد بودیم.

خودرو و قطعات با خبرتایید افزایش نرخ خودرو و نیز اتمام زمان تعلیق دو غول خودرویی به استقبال بزرگان خود رفتند و یکپارچه سبز پوش شدند. خبهمن و خگستر معاملات سبز در رنج مثبت را در طول بازار تجربه کردند و نهایتا خودرو و خساپا با بازگشایی مثبت خود جان تازه ای به گروه خودرویی بخشیدند.

در پالایشی ها نیز با تحرکات مثبت و بهبود تقاضا رو برو بودیم. شپنا،شبندر و شتران نبض مثبت داشتند و حوالی ۲ تا ۳ درصد مثبت بین سهامداران خود دست به دست شدند.

بانکی ها نیز پر تقاضا و مثبت معامله شدند و بزرگان گروه از جمله وبصادر، وتجارت و وبملت در محدوده ۱ تا ۲ درصد مثبت داد و ستد شدند. سمایه تک نماد صف فروشی گروه بود.بانک گردشگری با توجه به حجم منفی که دیروز در بازار داشت، امروز متعادل معامله شده و در انتهای بازار شاهد رنج مثبت در این نماد بانکی بودیم.

گروه فلزات اساسی نیز با افزایش تقاضا رو به رو بود. دو نماد فولاد و فملی پر حجم و بر مدار مثبت حرکت کردند تا جایی که این دو نماد به تنهایی ۳ هزار واحد بر شاخص کل تاثیر گذاشتند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد.شیمیایی ها متعادل و مثبت داد و ستد شدند. پترول نیز مورد توجه گروه بود. دارویی ها متعادل و مثبت بودند.قندی ها با گرایش منفی داد و ستد شدند.غذایی ها متعادل و مثبت معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی خودرو با ۸ درصد مثبت در قیمت ۲۲۳ تومان و خساپا ۳.۹۳ درصد مثبت در قیمت ۱۸۲.۵ تومان اشاره کرد.

رشد ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۴۴۴ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۴ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد کگل بیشترین تاثیر منفی و سهام فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، فملی، شبندر، خبهمن، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۳ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۶ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، سمگا، کگهر، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نماد دماوند و وهور را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، توسن، کرمان، فجهان، گدنا، پیزد، وهور است.

انتهای پیام./

۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 22719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha