جنجال در بازی پورتو و اتلتیکومادرید با حضور مهدی طارمی! +فیلم

در دقیقه ۷۰ وندل از پورتو به دلیل حرکت غیر ورزشی اخراج شد. در پی این اتفاق نیمکت دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در دقیقه ۷۰ وندل از پورتو به دلیل حرکت غیر ورزشی اخراج شد. در پی این اتفاق نیمکت دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که داور یک نفر را از روی نیمکت دو تیم را اخراج کرد.

در شرایطی که پورتو برای صعود از گروه دشوارش در لیگ قهرمانان اروپا در نهایت تنها به یک امتیاز در بازی خانگی در ورزشگاه دراگائو نیاز داشت، اتفاقات بازی طوری رقم خورد که شاگردان سیمئونه با یک پیروزی پرگل از زمین بیرون بیایند. آن هم در شرایطی که پورتو بازی را بسیار خوب آغاز کرده و از فرصت کافی برای پیروزی بر حریف برخوردار بود.

مسابقه پورتو - اتلتیکو با برتری کامل هم‌تیمی‌های مهدی طارمی آغاز شد و آنها در نیمه اول و در تمام دقایق روی دروازه حریف خیمه زده بودند. اگرچه در این نیمه موقعیت عجیب و غریبی گیر پورتو نیامد. در نیمه دوم اما پس از آنکه دو سه فرصت عالی از جمله دو ضربه طارمی از دست رفت، این اتلتیکو بود که با فرصت طلبی آنتوان گریزمن روی یک توپ مُرده ارسالی از نقطه کرنر به گل رسید و از حریف خود پیش افتاد.

اما در شرایطی که پورتو احتیاج به تمرکز و فرصت طلبی کامل برای تغییر نتیجه و حداقل یک تساوی خانگی داشت و در شرایطی که با اخراج کاراسکو بازیکن مشهور بلژیکی آتلتی، به نظر همه چیز برای شاگردان کونسیسائو آماده بود، یک اشتباه بچه گانه همه چیز را تغییر داد.

اولین دعوای شدید در بازی پورتو - اتلتیکو در دقیقه ۶۶ و در لحظه‌ای رخ داد که هم دسته‌ای های طارمی در تلاش برای بازی سریعتر با ممانعت عجیب بازیکن حریف مواجه شدند. در این لحظه توپی مقابل نیمکت پورتو به اوت رفت و در شرایطی که سرجی کونسیسائو قصد داشت سریع توپ را به اتاویو برساند تا او سریع بازی را آغاز کند، کاراسکو با یک حرکت عجیب مثل هندبالیست ها، توپ ارسالی از سوی سرمربی پورتو را از فاصله نزدیک قطع کرد تا با دخالت اوتاویو درگیری شدیدی بین این دو شکل بگیرد و همین صحنه باعث اخراج کاراسکو بشود؛ اخراجی که بلافاصله و با کارت قرمز قاطع کلمان توربین داور بازی اتفاق افتاد.

کاراسکو و ربودن توپ از دستان اوتاویو که جنجالی بزرگ را رقم زد

تورپین داور بازی بلافاصله کاراسکو را از زمین اخراج کرد  تا تیم اسپانیایی ده نفره شود

این درگیری نزدیک به ۳-۴ دقیقه طول کشید و در شرایطی که به نظر می‌رسید باتوجه به ادامه حملات می‌تواند نتیجه را تغییر دهد، اتفاق دیگری در مقابل نیمکت اتلتیکو رخ داد. دوباره پرتاب اوت و دخالت بازیکن اتلتیکو که می‌خواست توپ را از دست وندل بازیکن گران پورتو در بیاورد. وندل که شاید تحت تاثیر درگیری‌های دقایق قبل بود، برای پس ندادن توپ آرنج خود را روی گلوی بازیکن اتلتیکو گذاشت و این فرصتی برای ماتئوس کونیای مکار بود که با حیله گری خود را روی زمین بیاندازد تا داور را تحت تاثیر قرار دهد؛ داوری که در این لحظه شاید کمی عجله کرد و بازیکن پورتو را به بیرون هدایت کرد.

کاراسکو توسط هم‌تیمی‌ها از محل دعوا به بیرون برده می‌شود این فعل و انفعالات چند دقیقه طول کشید و بازیکنان پورتو را در تور روانی آتلتی گیر انداخت

واکنش سیمئونه به ده نفره شدن تیمش.دعا!

وندل که در پایان مسابقه در نشست مطبوعاتی کونسیسائو از سرمربی تیمش متهم شد که کار بچگانه‌ای انجام داده، اخراج را باور نداشت و از زمین بیرون نمی‌رفت و داور با وقفه‌ای اضافی او را اخراج کرد و وندل که اخراج را حق خود نمی‌دانست، با گریه زمین را ترک کرد.

پس از این بود که کونسیسائو دست به کار شد و با سه تعویض، ترکیب تهاجمی تیمش را به جز گوشه چپ کلمبیایی لوییز دیاز بهم زد اما این تغییرات نه تنها کمکی به پورتو نکرد بلکه باعث سنگینی شکست این تیم مقابل حریف شد  آتلتی با درخشش گریزمان دو گل دیگر را توسط کورئا و ده پائول به ثمر رساند.

این یک پایان تلخ برای تیم شایسته پورتو بود که کاملا استحقاق صعود به دور بعد لیگ قهرمانان را داشت اما با کم تجربگی بازیکنان و فرصت‌سوزی‌های شب گذشته، بخت را از خود دریغ کرد. شاید هم هواداران دو آتشه این تیم اشتباهات داوری هفته اول مقابل اتلتیکو و نپذیرفتن گل مهدی طارمی به اوبلاک را عامل این ماجرا بدانند.

دعای سیمئونه چه زود اجابت شد! وندل بازیکن پورتو با حرکتی بچگانه تیمش را ده نفره کرد.

او اخراج را باور نداشت و با تاخیر زیاد از زمین بیرون رفت،درحالیکه برتری نفری پورتو از دست رفته بود ....

داد و فریادهای په‌په بر سر بازیکنان حریف در یک ضربه ایستگاهی.او بازیکن باتجربه‌ای بود اما موفق به دور کردن تیمش از مهلکه بازیکنان حریف که در آن سبک استادند نشد.

جالب اینکه خود کونسیسائو بی تجربگی بازیکنانش و البته حرکت کودکانه وندل را عامل شکست سنگین تیمش مقابل حریف دانست اما اگر به صحنه دوم و نفوذ و ضربه تمام کننده کونیا نگاه کنید، جای خالی په په و دفاع باتجربه پورتو کاملا در گل مشخص است. په په که برای کمک به حمله تیمش به خط حمله منتقل شده بود، نای بازگشت و دویدن و پر کردن جای خالی اش را نداشت تا حرکت دو نفره گریزمن و کونیا بدل به گل دوم و پایان رویای طلایی پورتو و یاران طارمی بشود.

این فعل و انفعالی بود که یکی از جالب‌ترین لحظات لیگ قهرمانان اروپا را  از خود به جای گذاشت؛ وقتی سرمربی اتلتیکو دیگو سیمئونه برخلاف عادت همیشگی و حضور در دعوا و درگیری‌ها، پس از اخراج بازیکنانش و ده نفره شدن تیمش، دست‌هایش را رو به آسمان گرفته و از خدای خودش درخواست کمک کرد. دعایی که خیلی زود و با خطای وندل و اخراج و ده نفره شدن پورتو مستجاب شد.

برنامه کامل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
کد خبر: 22697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha