صندوق پالایش و دارا یکم صاحب بازارگردان می‌شوند

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم وجود دارد این است که، این دو صندوق بازارگردان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی رئیس سازمان بورس، در مورد آخرین اقدامات سازمان بورس برای ساماندهی وضعیت صندوق پالایش و دارا یکم گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم (ETF های دولتی) وجود دارد این است که، این دو صندوق بازارگردان ندارند. در همین راستا در تلاشیم تا به طریقی بازارگردانی این صندوق‌ها را شروع کنیم  تا از این جهت قیمت این دو صندوق به قیمت NAV نزدیک شود. چرا که معضل جدی این صندوق‌ها فاصله بین قیمت جاری و NAV آن‌ها است.

رئیس سازمان بورس گفت: صندوق پالایش یکم و دارا یکم نقدشوندگی بالا و حجم معاملات سنگینی دارند. برنامه‌ای که داریم برقراری مجدد بازارگردان این صندوق‌ها است، شروع بازارگردانی بر روی این صندوق‌ها می‌تواند مقداری قیمت آن‌ها را اصلاح کند.

گفتنی است در حال حاضر ارزش خالص دارایی صندوق پالایش یکم به ازای هر واحد بین ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هر واحد این صندوق با اختلاف منفی ۲۰ درصدی ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان در حال معامله شدن است. شهریور ماه سال گذشته بود که دولت هر واحد این صندوق را به قیمت ۱۰ هزار تومان به سرمایه‌گذاران و مردم فروخته واگذار کرده بود.

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 22686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      زحمتشون میشا بعد یسال تازه میخوان قیمت به ناو برسه یعنی هنوز اصل پولمونم خبری نیست!!!!مردمو مسخره کردین؟؟