هشدار جدی! در ایران پرفسور نشوید؛حقوقتان کم می‌شود!

تعیین سقف پرداختی که مصوب مجلس محترم است عملا باعث شده است که هر استاد جوانی که قصد ارتقا به مراتب علمی بالاتر را داشت. باید بداند که بابت آن هیچ دریافتی نخواهد داشت بخصوص هر چه مرتبه علمی و پایه و ترفیع سالانه شخص بالاتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین؛ مجلس و دولت محترم دست به دست هم قوانینی وضع کرده اند که اگر در ایران کسی استاد تمام بشوید، باید چند میلیون تومان شاید هم بیشتر، ماهانه از جیب مبارک برای اینکه به این مرتبه از علم، دانش و تجربه دست یافته است از رقم حقوقش که در حکمش قید شده، علنا کسر شود .

تعیین سقف پرداختی که مصوب مجلس محترم است عملا باعث شده است که هر استاد جوانی که قصد ارتقا به مراتب علمی بالاتر را داشت. باید بداند که بابت آن هیچ دریافتی نخواهد داشت بخصوص هر چه مرتبه علمی و پایه و ترفیع سالانه شخص بالاتر باشد.
به عبارت ساده تر برای مثال برای یک استاد تمام مثلا با پایه سی به بالا اشتباه نکنم انگار عدد زیادی (خیلی قابل ملاحظه) هم گویی از جیب مبارک ماهانه باید بعنوان جریمه که بی خود کرده است مهد علم و دانش و استاد تمام شده است را تقدیم دولت محترم کند ؟ علاوه بر آن حق مدیریت، تدریس ، مشارکت در پروژه های ارتباط با صنعت، حق التحقیق و برای استاد راهنما بودن و ... عملا پرداختی نخواهد داشت ؟! زهی سعادت عالم وطن پرست که با آن سوابق درخشان بین المللی مهاجرت نکردی و در ایران ماندی تا چرخ علم و دانش در کشورت زنگ نزند .

نه ماه از سال می گذرد و اگر وزیر محترم علوم نفرموده بودند والله نجابت این اساتید اجازه نمی داد که این سخن را بر لب یا حتی قلم بزنند. 

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تعیین سقف، افزایش حقوق اعضای هیات علمی با درجه استاد تمامی را بی اثر کرده است.

همکار پرفسوری می فرمودند در آیین نامه تخلفات اعضای هیت علمی آمده است که اگر کلمات رکیک به همکاران و ریس ات ببندی امکان تنزل رتبه وجود دارد. او می گفت حداقل دلم دیگر نمی سوزد که سالها عمرم را ...

در یک کلام، اعضای معزز و محترم هیت علمی کشور، بعبارت خیلی خیلی سادتر، اگر کاری نکنید شرایطتان بهتر خواهد بود . عرض تبریک من خدمت قانونگذاران محترم ایران اسلامی و عدالت گستر ؟ فقط بدانید هر چه در کشور  باقی است از برکت وجود شهیدان سرفراز و اساتید کشور است که با انگیزه های بسیار مشابه از وطن در همه حالات دفاع کردند !

*فریبرز ناطقی الهی استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 22683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha