افت ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی شاخص کل بورس / تداوم نزول بی وقفه بازار سهام + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۷۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۹۶ واحد افت داشت.امروز شاهد استارت پرعرضه بازار بودیم.در ابتدای بازار مثبت های جزئی دیده می شد که آنها هم سرکوب شدند و بازار بدون توقف به حرکتش در مدار منفی ادامه داد تا جایی که بیشتر نمادها سرخ پوش شدند. در یک ساعت پایانی بازار در حالیکه ارزش معاملات بسیار پایین بود بازار بدون تاثیر از بازارهای جهانی و نرخ تسعیر ارز و با توجه به عدم نقدینگی در بازار و عدم اعتماد سهامداران خرد به روند کلی بازار، کار خود را  با افت ۴۷۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۱۶ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۷۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۹۶ واحد افت داشت. امروز شاهد استارت پرعرضه بازار بودیم.در ابتدای بازار مثبت های جزئی دیده می شد که آنها هم سرکوب شدند و بازار بدون توقف به حرکتش در مدار منفی ادامه داد تا جایی که بیشتر نمادها سرخ پوش شدند. در یک ساعت پایانی بازار در حالیکه ارزش معاملات بسیار پایین بود بازار بدون تاثیر از بازارهای جهانی و نرخ تسعیر ارز و با توجه به عدم نقدینگی در بازار و عدم اعتماد سهامداران خرد به روند کلی بازار، کار خود را  با افت ۴۷۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رساند.

با کاهش نگرانی از امیکرون، نفت برنت با جهشی حدود ۵ درصدی به بالای ۷۴ دلار رسید. همچنین انتشار خبر عرضه اولیه پالایشگاه شازند باعث رشد تقاضا و رنج مثبت در گروه پالایشی شد.شپنا،شبندر و شتران پرحجم و متعادل نزدیکی قیمت صفر به معاملات خود خاتمه دادند.

در گروه فلزات اساسی ابتدا شاهد رنج کشی های مثبت بودیم ولی نهایتا در جو منفی بازار قرار گرفتند و شاهد فشار فروش در این نمادها نیز بودیم. .فولاد،فملی و ذوب نزدیکی صفر تا ۱ درصد منفی معامله شدند.دو نماد فسپا و فباهنر نیز مورد توجه بودند.

خودرویی ها نیز در غیاب خودرو و خساپا با فشار فروش یکپارچه ، افت قیمت را تجربه کردند. خگستر و خبهمن، نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد شدند.خچرخش نیز تک نماد صف خریدی قطعاتی ها بود.

بانکی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی معامله شدند.وبملت، وتجارت و وبصادر منفی و متعادل بودند.بانک سرمایه نیز تک نماد صف فروش گروه بانکی بود. در این گروه جمع شدن چندین باره صف فروش وگردش و نهایتا متعادل شدن سهم در دقایق پایانی جلب توجه کرد.

نمادهای پتروشیمی شاهد معاملاتی متعادل و نزدیک صفر تابلو بودند و رنج های مثبت در این گروه از جمله زاگرس و شپدیس مشهود بود.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.دارویی ها همچنان بر مدار منفی داد و ستد شدند.شکلر تک نماد صف خریدی گروه شیمیایی بود.در گروه غذایی شاهد افزایش نسبی تقاضا در نمادهای روغنی

بودیم.از جمله نمادهای صف خریدی می توان به غناب و غبهنوش و غشهد و غنوش اشاره کرد.قندی ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. در این بین قثابت نماد مورد توجه گروه خود بود.

افت ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۷۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۵۹۶ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۳۴ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد کگل، شفن، نوری، شستا، تیپیکو بیشترین تاثیر منفی و سهام شپدیس، فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فملی، کالا، شستا، بورس، انرژی۳، برکت، امین از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۷ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۱۰۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، وهور، غصینو، فرابورس، مارون، دماوند، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، سمگا، مدیریت، فجهان، توسن، سپیدار، کرمان است.

انتهای پیام./

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 22681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha