افت ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس/ فملی بازار را منفی کرد + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۸۶۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۲۶ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل و مثبت اما کم حجم آغاز به کار کرد. برتری خریداران محتاط در میان لیدرهای بانکی امری مشهود بود. در ادامه و با بازگشایی منفی فملی شاخص کل قرمز پوش شد و در نهایت با افت ۸۶۵ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱۵ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۸۶۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۲۶ واحد رشد داشت.  بازارامروز متعادل و مثبت اما کم حجم آغاز به کار کرد. برتری خریداران محتاط در میان لیدرهای بانکی امری مشهود بود. در ادامه و با بازگشایی منفی فملی شاخص کل قرمز پوش شد و در نهایت با افت ۸۶۵ واحدی به کار خود پایان داد.

در گروه بانکی ابتدا شاهد معاملاتی مثبت بودیم اما با گذشت دقایقی از بازار، اکثر نمادها رنگ سرخ به خود گرفتند. اما روند معاملات متعادل بود. بزرگان بانکی در محدوده بین ۱ درصد منفی تا ۱.۵ درصد مثبت پرحجم معامله شدند. وسالت تک نماد پر تقاضای گروه بود.

گروه خودرو و قطعات با شایعات افزایش قیمت خودرو که با نرخ جدید خودرو تارا، جدی تر شده است با گرایش مثبت حجم خوردند. خبهمن و خگستر در غیاب بزرگان گروه پر حجم معامله شدند و در میان قطعاتی ها ختوقا با حجم معاملات حدود ۵۲ میلیونی بین سهامداران پر تقاضا بود.

فلزات اساسی  با در مدار تعادل داد و ستد شدند. ذوب و فولاد متعادل و در محدوده قیمت صفر معامله شدند و فملی نیز پس از مدتی غیبت به معاملات بازگشت و شاهد فشار فروش روی این نماد بودیم.

پالایشی ها با توجه به رشد ۲ درصدی قیمت نفت با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد شدند. شتران، شبندر و شپنا برخلاف معاملات مثبت دیروز، فشار فروش داشتند و نیز نماد شزنگ تنها نماد صف فروشی گروه بود.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه سیمانی با خبر افزایش نرخ،  معاملاتی متعادل داشتند. محصولات شیمیایی متعادل با گرایش مثبت داد و ستد شدند و شرنگی تک نماد صف خریدی گروه بود. دارویی ها همراه با نوسان قیمتی با فشار فروش معامله شدند. گروه قندی  ها و غذایی ها نیز بر مدار منفی حرکت کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به فملی با ۳.۶ درصد منفی در قیمت ۶۴۱ تومان اشاره کرد.

افت ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸۶۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۲ هزار معامله به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد اپال، شپدیس، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و سهام فملی، شفن، فولاد، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، شستا، انرژی۳، بورس، غزر، کالا، فسبزوار از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۸ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سمگا، زاگرس، مارون، آریا، وهور، غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، شاروم، فرابورس، فجهان، مدیریت، سپیدار، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 22647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha