افت ۵ هزار و ۳۳۷ واحدی شاخص کل بورس/ پایان خوش برای پتروپالایشی‌ها + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۳۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۶۵۲ واحد افت داشت. بازار متعادل منفی کار خود را آغاز کرد. دردقایق ابتدایی بازار رنج های مثبتی در بازار به خصوص سهم های دلار محور با توجه به ورود دلار به کانال ۳۰.۰۰۰ تومان صورت گرفت اما نهایتا عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و فشار فروش در بازار مشهود بود.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۳ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۳۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۶۵۲ واحد افت داشت. بازار متعادل منفی کار خود را آغاز کرد. در دقایق ابتدایی بازار رنج های مثبتی در بازار به خصوص سهم های دلار محور با توجه به ورود دلار به کانال ۳۰.۰۰۰ تومان صورت گرفت اما نهایتا عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و فشار فروش در بازار مشهود بود.

بانکی ها با این خبر که  نرخ تسعیر ارز آنها بعد از تعیین نرخ ارز نیمایی بودجه سال بعد می باشد، همچنان فشار فروش داشتند و تمامی بانکی ها در رنج منفی به کار خود پایان دادند. در گروه فلزات اساسی فولاد متعادل مثبت و ذوب در رنج های منفی قیمت خورد. در گروه روی کبافق نماد صف خریدی و بقیه گروه در رنج منفی معامله شدند.

پترو پالایشی ها روز خوبی داشتند و به نسبت بقیه بازار، با گرایشات مثبت همراه بودند. در پتروشیمی ها شپدیس و زاگرس در رنج مثبت معامله شدند و شفن و شخارک با پایانی منفی ۰.۵ درصد به کار خود پایان دادند اما پالایشی ها با اینکه شروعی متعادل داشتند ، با رنج مثبت در انتهای بازار همراه شدند. شبندر با صف ۱۶ م و شپنا و شتران در دامنه ۳.۵ الی ۴.۵ درصد مثبت به کار خود پایان داد. پترول نیز با حجم معاملات ۲۴۲ میلیونی خود و با عرضه چندین باره صف خرید خود نهایتا با ۹ میلیون صف خرید به کار خود پایان داد.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. غذایی ها نیز با گرایش منفی و پر عرضه داد و ستد شدند. سیمانی ها با فشار عرضه همراه بودند ولی تعدادی نماد مثبت از جمله سفارس و سشرق در این صنعت دیده می شد. دارویی ها منفی معامله شدند و شفا و دیران تک نمادهای مثبت گروه بودند. محصولات شیمیایی غالبا منفی بودند.گروه قندی ها و غذایی ها نیز بر مدار منفی حرکت کردند.

امروز پذیره نویسی بیمه اتکایی تهران رواک ۵۰% تادیه انجام شد که محدویت ۱۰۰.۰۰۰ سهمی برای مشتریان  حقیقی و ۱.۰۰۰.۰۰۰سهمی برای مشتریان حقوقی را داشت.

افت ۵ هزار و ۳۳۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۳۳۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴ هزار و ۶۵۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت و سهام وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فسبزوار، فولاد، پترول، شبندر، شپنا، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۰ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۱۳۴  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۹ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگهر، فرابورس، ذوب، فجهان، وملل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، کرمان، سپیدار، مدیریت، آریا، شاروم است.

انتهای پیام./

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 22580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha