نقدینگی جامعه را بانک‌های خصوصی بالا بردند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: بانک‌های خصوصی درست شده‌اند که سود بانکی را کاهش دهند، اما نرخ سود بانکی را بالا بردند و بخشی از نقدینگی جامعه را همین بانک‌های خصوصی اضافه کردند و اصلاح بازار به معنای واقعی باید انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ محسن رضائی امروز در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در روز صنعت ملی بیمه، اظهار داشت: آنچه در کشور مهم است زنجیره تولید و ارزش است و باید صنعت بیمه در تمام مراحل رونق اقتصادی حضور داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت تکمیل شود، در آن صورت زنجیره تولید ثروت هم درست می‌شود و صنعت بیمه به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی باید به کار گرفته شود. 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در صنعت بیمه شاغل هستند و بیمه بر سایر صنایع هم اثر می‌گذارد. 

رضائی با بیان اینکه اصلاحات اساسی باید در بازارها صورت گیرد، گفت: یکی از موارد نیاز به اصلاح بازار، همین بازار بیمه است و با اصلاح آن باید قیمت‌گذاری در بازار بیمه واقعی شود، بازاری که دارای رانت، انحصار و فساد باشد نمی‌توان انتظار قیمت واقعی داشت. 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: بانک‌های خصوصی درست شده‌اند که سود بانکی را کاهش دهند، اما نرخ سود بانکی را بالا بردند و بخشی از نقدینگی جامعه را همین بانک‌های خصوصی اضافه کردند و اصلاح بازار به معنای واقعی باید انجام شود. 

وی ادامه داد: بیمه مرکزی باید نظارت کند و اجازه ندهد ضریب خسارت در کشور بالا رود تا شرکت‌های بیمه دچار ورشکستگی نشوند. 

وی بیمه‌گری هوشمند را یکی از اولویت‌های صنعت بیمه دانست و گفت: باید از بلاکچین‌ها یا زنجیره‌های رمزی در صنعت بیمه استفاده کرد و نمی‌توان از فناوری‌های پیشرفته در صنعت بیمه غافل شد و در آینده بگوئیم کاش زودتر از این فناوری‌ها در صنعت بیمه استفاده می‌کردیم. 

رضائی خطاب به شرکت‌های بیمه گفت: تلاش کنید هزینه‌های بیمه را کاهش داده و کیفیت را افزایش دهید و با افزایش بیمه زندگی، ضریب نفوذ بیمه را بالا برید.

رضائی همچنین گفت:‌ اوراق بیمه مهم است. در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است و باید با انتشار اوراق، سرمایه‌گذاری در این صنعت بیشتر شود. 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: خود صنعت بیمه باید از تعارض منافع دور باشد و بیمه مرکزی رقیب شرکت‌های بیمه‌ای نشود، ما از نظر قوانین بیمه‌ای نیازمند بازنگری قانون در مجلس هستیم.

وی خطاب به فعالان صنعت بیمه گفت: انتظارات و پیشنهادات خود از دولت جدید در مورد صنعت بیمه را ارائه کنید.

به گزارش فارس، در  این همایش از سند راهبردی صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴ رونمایی شد، همچنین امسال برای سومین سال پیاپی با مصوبه شورای سیاستگذاری همایش صنعت بیمه، چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ به نام سید محمدمهدی علوی معرفی شد که وی مؤسس چند شرکت بیمه‌ای از جمله حافظ و سپهر بوده است. 

همچنین کتاب ‌«ترجمه پایان بیمه، فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم» با ترجمه مشترک علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو مورد تقدیر قرار گرفت.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 22576

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha