واکنش بورس به دور اول مذاکرات برجام/ بازار سهام اولویت مذاکره‌کنندگان نیست!

در حالی که دلار در واکنش به مذاکرات به روایت برخی از منابع غیررسمی روندی افزایشی داشت، بورس امروز با افت شاخص مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در حالی که دلار در واکنش به مذاکرات به روایت برخی از منابع غیررسمی روندی افزایشی داشت، بورس امروز افت داشت.

اگر چه به نظر اکثر کارشناسان افت بازار سهام بیش از اینکه در واکنش به مذاکرات باشد معلول علت‌های دیگری است اما به نظر می‌رسد بازار سهام در اولویت مذاکره‌کنندگان نیست و این موضوع بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اکثر کارشناسان امیدوار بودند با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین، بازار سهام تحت تاثیر اثرات روانی کوتاه‌مدت و همچنین اثرات مطلوب اقتصادی در بلندمدت رشد داشته باشد. خبرهایی که از دور اول مذاکرات وین رسیده اما نشان از نتیجه مشخصی ندارد.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام در این خصوص خاطرنشان کرد: افت بازار سهام امروز در نتیجه اتفاقات دیگری جز مذاکرات بود. اما نکته قابل توجه در این خصوص برای بورس این است که بازار سهام در اولویت‌ جدی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی نیست. این موضوع تاثیر منفی خود را بر بازار سهام گذاشته است.

پیش از این نیز کارشناسان متعددی معتقد بودند بازار سهام در حال حاضر در شرایطی نیست که از به نتیجه نرسیدن مذاکرات سود ببرد. اعتماد سهامداران به این بازار تحت تاثیر سیاست‌های کلان دولت از بین رفته است و در نتیجه برای رشد نیازمند خبرهای مطلوب و نتیجه‌بخش از مذاکرات هست.

در حال حاضر نیز این موضوع کاملا واضح است. در حالی که رشد قیمت دلار همچنان ادامه دارد و طبیعتا انتظارات تورمی افزایش می‌یابد. بورس بدون رشد و حتی با افت بیش از پیش مواجه است.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 22572

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha